ИМАНДЫЛЫҚ ПЕН ҰЛТТЫҚ ТӘРБИЕ: ЕКІ ҚАНАТТЫ РУХАНИЯТ
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Есик Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаратау Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Ақшам 16:52
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Есик Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаратау Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Алматы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Аср Ақшам Құптан
05:03 06:19 11:39 15:09 16:52 18:09
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
7 Джумада-авваль 1447
Миләди
28 қазан 2025

Мақалалар

ИМАНДЫЛЫҚ ПЕН ҰЛТТЫҚ ТӘРБИЕ: ЕКІ ҚАНАТТЫ РУХАНИЯТ

| A | +

Имандылық пен ұлттық тәрбие – бұл қазақ халқының сан ғасырлық рухани өмірінің қос қанаты. Бірін-бірі толықтырып, өзара қабыса дамыған бұл құндылықтар ұлтты ұйыстырып, қоғамды біріктіріп келген. Өкінішке қарай, соңғы онжылдықтарда түрлі жат идеологиялар мен жалған діни ағымдар осы рухани тұтастықты бұзуға тырысып, ұлттық санамызға, діни сенімімізге селкеу түсіруге әрекет етті. Мұндай жағдайда халықтың тарихи жадысына, дәстүрлі дін түсінігіне және ұлттық тәрбиенің терең тамырларына қайта оралу – маңызды міндетке айналып отыр. Қазақ халқы үшін имандылық – тек діни ұстаным емес, ол адам болмысының, кісілік қасиетінің, әдеп пен ардың негізі. «Иманды бала – ата-ананың айнасы» деп өскен ұрпақ үшін бұл ұғым әрқашан қадірлі болған. Халқымыздың ұлы ақын-жыраулары, би-шешендері, хандары мен батырларының барлығы дерлік руханиятты, әсіресе Аллаға деген сенімді, адалдық пен ар-намысты басты құндылық санаған. Бұл – исламның қазақы дүниетаныммен табиғи үйлесім тауып, жергілікті ерекшелікпен біте қайнасып кеткенінің көрінісі.

Ал ұлттық тәрбие – ұлттың болмысын сақтайтын тірек. Ол – тіл, салт-дәстүр, әдет-ғұрып, тарих пен мәдениет арқылы берілетін құндылықтар жүйесі. Ұлттық тәрбие – ұлттың өзін-өзі тануының, болашағын бағамдай алу қабілетінің негізі. Мұны біз ұлы Абайдан, Ыбырайдан, Ахметтен, Міржақыптан және басқа да ағартушы тұлғалардан көреміз. Олар діни сауатты болумен қатар, қазақ болмысының, ұлттық ерекшеліктің қорғаушылары болды. Қазіргі таңда ұлттық тәрбие мен имандылықты бір-бірінен бөліп қарастыруға болмайды. Жат діни ағымдардың басты қателігі – осы рухани үндестікті мойындамауында. Олар "нағыз мұсылман – ұлттық дәстүрден, тіпті Отанға деген сүйіспеншіліктен де биік тұруы тиіс" деген жалған ұстанымды жастар санасына сіңіруге тырысады. Мұндай идеялар жастардың тарихи санасын өшіреді, тамырынан ажыратады. Өз ұлтының тарихын, салтын, тілі мен әдебиетін менсінбейтін адамда ұлттық иммунитет әлсірейді. Ал рухани иммунитет әлсіреген орта – кез келген радикалды идеология үшін ыңғайлы алаң.

Қазақстан – зайырлы мемлекет. Бұл модель біздің тарихи дамуымызға сай келеді. Алайда зайырлылық дінді шеттету деген сөз емес. Керісінше, діннің өз орнымен, дәстүрмен үндесіп қызмет етуіне мүмкіндік беретін жүйе. Осы тұста имандылық пен ұлттық тәрбиені қатар сіңіретін отбасылық тәрбие, мектеп бағдарламалары, БАҚ, мешіттер мен діни ағарту орталықтарының үйлесімді жұмысы ерекше маңызға ие. Жастар арасында жат ағымдардың таралуына әсер ететін факторлар көп. Ең алдымен – діни сауаттың төмендігі. Әлеуметтік желі мен интернеттегі бақылаусыз ақпараттар, өзін "шейх" немесе "ғалым" етіп көрсететіндердің жалған уағыздары – көптеген жастың діни бағдарын шатастырып жібереді. Бұл жастардың дәстүрлі ислам мен діннің шынайы мәнін ажырата алмауына себеп болады. Сондай-ақ рухани бос кеңістік те маңызды рөл атқарады. Тәрбиесі әлсіз, өмірлік мақсаты мен бағдарынан ада адам – кез келген манипуляцияға оңай түсетін тұлға. Сондықтан ұлттық тәрбие мен имандылықты үйлестіре отырып беру – бүгінгі таңда аса қажет.

Ұлттық тәрбие – бұл тек мектептегі пән емес. Бұл – бүкіл қоғамның жауапкершілігі. Отбасында әкенің өнегесі мен ананың мейірімі, мектепте мұғалімнің адамгершілікке баулуы, мешіттерде имамдардың дін мен дәстүрді қатар насихаттауы – бәрі бірігіп, ұрпақ тәрбиесінің жан-жақты болуын қамтамасыз етеді. Осы орайда имамдардың да, ұстаздардың да, қоғамдық ұйымдардың да жұмысын бір бағытқа бағыттау – стратегиялық маңызға ие. Қазақы руханиятты дәріптеу – тек өткенді еске алу емес, ол – келешекке бағытталған күрес. Біз ұрпаққа кім болғанымызды ғана емес, кім болуымыз керектігін де көрсетуіміз керек. Адамның рухани тұтастығы – оның ұлттық болмысын сақтай отырып, дініне берік болуында. Бүгінгі қоғамда радикализмге, фанатизмге, жікшілдікке қарсы күрес дәл осы рухани тұтастық арқылы жүруі тиіс. Қазақ халқы ешқашан діни алауыздықты, ұрда-жық догмаларды, сырттан келген шала түсініктерді мойындамаған. Біз үшін дін – рухани тереңдік, сабырлық, ақыл мен парасаттылық. Қазақы руханияттың тағы бір ерекшелігі – ұрпақты жауапкершілікке баулуында. Имандылық – тек өз басыңды ғана ойлау емес, ол – қоғам алдындағы, ел алдындағы, ата-баба аманаты алдындағы жауапкершілік. Бұл ұғым ұлттық тәрбиемен толық үндеседі. Қазіргі жастарға осы жауапкершілік сезімін сіңіру – басты міндеттердің бірі. Тек білімді ғана емес, саналы, парасатты ұрпақ өсіру арқылы ғана біз кез келген теріс ағымнан қорғана аламыз.

Қорытындылай келе, имандылық пен ұлттық тәрбие – қазақ қоғамының рухани қауіпсіздігінің басты негіздері. Бұл екі ұғым – бір-бірінен ажырамайтын, бір-бірін толықтыратын құндылықтар. Жат идеологияларға қарсы тұру үшін бізге сырттан келген сенімдер емес, өзіміздің тарихымыздан, руханиятымыздан нәр алған құндылықтар қажет. Ендеше, жастардың жүрегіне имандылықты дарытып, ұлттық тәрбие арқылы рухани тамырын бекемдеген сайын – халқымыздың болашағы да баянды болмақ.

 

 

 

 

ДЕРЕККӨЗІ Azan.kz

Ислам ақпараттық-ағарту порталы 

Предыдущий Следующий
РУХАНИ ЖАҢҒЫРУ ЖӘНЕ ДӘСТҮРЛІ ИСЛАМ ҚҰНДЫЛЫҚТАРЫ ҚАЗАҚСТАН - БЕЙБІТШІЛІК ПЕН РУХАНИ КЕЛІСІМ ЕЛІ

Тақырып аясындағы мақалалар

Пайым-парасат РУХАНИ ЖАҢҒЫРУ ЖӘНЕ ДӘСТҮРЛІ ИСЛАМ ҚҰНДЫЛЫҚТАРЫ
Қазақстанның егеменді ел ретінде дамуы жолында рухани жаңғырудың маңызы ерекше. Ұлт болып қалыптасу үшін ұлттық құндылықтар мен мәдени дәстүрлерді сақтап, оларды жаңаша көзқараспен бағалау қажет. ...
Қоғам ТАБИҒАТТЫ АЯЛАУ – ИМАНДЫЛЫҚ БЕЛГІСІ
Табиғатты қорғау – экологиялық саясаттың ғана емес, иман мен этиканың іргелі тақырыбы. Ислам дүниетанымында адам – жердің халифасы (өкілетті қамқоршысы), ал әлем – аманат. ...
Әдеп (этика) АДАМ БОЙЫНДАҒЫ ИМАНДЫЛЫҚ
Адам бойындағы жақсы қасиеттердің бірі – ол имандылық. Иманы бар адам ешқашан ешкімге зиян тигізе алмайды.

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

Пайым-парасат ҚАЗАҚСТАН - БЕЙБІТШІЛІК ПЕН РУХАНИ КЕЛІСІМ ЕЛІ
Бейбітшілік – адамзаттың ғасырлар бойғы аңсаған арманы, рухани үйлесім мен тұрақты дамудың кепілі. Бұл ұғым тек соғыстың жоқтығы ғана емес, ол – адамдардың еркін өмір сүруі, діни сеніміне, мәдениетіне, тілі мен ұлтына құрметпен қарау, әртүрлі пікірлерге төзімділік таныту....
Пайым-парасат ЖҰМА КҮНІ ЖӘНЕ ЖҰМА ӘДЕПТЕРІ
Аптаның ішінде күндердiң ең ұлығы – жұма күні. Мұсылмандар үшін жұма күні бейсенбі күні шам намазынан басталып жұма күні шам намазына дейін жалғасады. «Жұма» сөзі жинау, бас қосу деген мағыналарды береді....
Пайым-парасат КӨРШІҢІЗБЕН ТАТУСЫЗ БА?
Алла Тағала адам баласын қоғамда, адамдармен бірге өмір сүруге бейім етіп жаратқан. Жаратылысы адаммен тығыз байланысты жандардың бірі – көрші.
Пайым-парасат ҚАРИЯҒА ҚҰРМЕТ - АСЫЛ ІС
Әрдайым үлкенге ізет көрсеткен халқымыз: «Қариясы бардың - қазынасы бар», - деген қанатты сөз қалдырған. Бұл үлкенін ізеттейтін, кішісін құрметтейтін елге ғана тән құбылыс десек артық айтқандық емес....
Пайым-парасат САДАҚА БЕРУДІҢ СЫРЫ
Садақа – зекет беру һәм қайырымдылық жасау деген мағынаны білдіреді. Сондықтан зекет, садақа депте аталады. Парыз болған зекет пен нәпіл болған садақа Құран да және хадистерде «садақа» сөзімен аталуда....
Пайым-парасат САЛАУАТТЫ ӨМІР САЛТЫН ҰСТАНАСЫЗ БА?
Ислам діні адамның ішкі және сыртқы саулығына бірге мән беруімен қатар, олардың мүмкін болған ауруларын дұрыс жолмен емдуге әрекет ететіні де белгілі. Ішкі рухани ауруларды емдеу және оның алдын алу жолдары мен сыртқы түйткілдерді шешу әдістерін де Құран мен сүннет ұсынатынын ұмытпаған жөн. Пайғамба...
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
7 Джумада-авваль 1447
Миләди
28 қазан 2025
Намаз уақыттары
қазір

Ақшам 16:52

Құптанға дейін 00:47

22 урок: О дополнительных земных поклонах

"В случае, если молящийся выполнил 5 ракаат, т.е. совершил и руку и саджда, а затем вспомнил, что ош

Al Almaty
7 қыр. 2025

Урок 22: Вторая клятва при Акабе

(+++++)

Амир Холматов
2 қыр. 2025

Задайте вопрос устазам

Ва алейкум ассалам уа рахматуллахи уа баракатух! Если они развелись через суд и бывший муж подпи

Администратор Azankz
31 там. 2025

105. Ростовщичество (Риба)

Получается депозит, кредиты и ипотека запреты?

Al Almaty
23 там. 2025

Деобанды - кто они?

Поправили, спасибо за внимательность.

Администратор Azankz
15 там. 2025
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi