ПАЙҒАМБАР ﷺ ПЕДАГОГИКАСЫНДА БАЛАНЫ ҚИССАМЕН ТӘРБИЕЛЕУ ӘДІСТЕМЕСІ
Маханбет ауданы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Таң 05:02
Маханбет ауданы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Маханбет ауданы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Аср Ақшам Құптан
05:02 06:34 13:35 18:25 20:31 22:03
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
21 Шавваль 1446
Миләди
19 сәуір 2025

Мақалалар

ПАЙҒАМБАР ﷺ ПЕДАГОГИКАСЫНДА БАЛАНЫ ҚИССАМЕН ТӘРБИЕЛЕУ ӘДІСТЕМЕСІ

| A | +

Адам жаратылыс тұрғысынан қисса тыңдауды және түсіндіруді жақсы көреді. Қиссада рухтарды баурайтын  бір ерекше тәлім бар. Бұл шындықты балалардан өте айқын көруге болады. Өйткені, олар өздеріне әңгіме түсіндіретін адамның айналасына отырып алып, сілтедей тынып тыңдайды. Кей кездері де өздері айту үшін жарысады. Ең алдымен дініміздегі оқыту жүйесіндегі қиссаның мақсаттарына тоқтала өтсек:

1. Қиссаның негізі мақсаттарының бірі - уахи мен елшілікті айғақтау. Пайғамбар (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) оқу-жазу білмейтін еді. Бұған қарамастан оған Құран қиссалары келді.

2. Қиссалар Адам пайғамбардан Мұхаммед Пайғамбар (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) дәуіріне дейінгі барлық діннің Алладан келгенін және негізінде бір дін екенін дәлелдейді.

3. Қиссаларда Алла Пайғамбарларына жәрдем етіп, өтірікшілерді жойып жіберетінін баяндайды;

4. Қиссалар Алланың таңдаулы құлдарына сыйлық ретінде берген игіліктері жайында баяндайды.

5. Қиссалар адамды шайтанның қауіп-қатеріне қарсы ескерту жасайды;

6. Қиссалар Алланың әр нәрсеге күші жететіндігінен хабар береді.

Қиссаның балаларға әсері, әлбетте тек қана тыңдаумен және әңгімелесумен шектелмейді. Керісінше олардың көбі қиссада өткен сөздерді, кейіпкерлерді, іс-әрекеттерді күнделікті өмірлерінде жүзеге асырып еліктейді.

Қиссадан тек қана балалар әсерленеді ме? Әлбетте олай емес. Барлық адамдар қиссадан әсерленеді.

Кей кездері оқушылар теориялық мәселелерді тыңдаған кезде жалығулары мүмкін. Осындай сәттерде мұғалім, әсерге ыңғайлы бір қисса түсіндірсе, сабақтың ауасын бірден өзгертеді, оқушылардың көздері жайнап, барлығы зейін қойып тыңдайды.

Енді бір байқағанымыз, бірқатар адамдар оқиға желісіне еріп, қиялымен көз алдына елестетіп отырып, қиссаның қаһарманы мен өз арасында салыстырма жасап, өздері де оқиғаның ағымына кіріп кетуі мүмкін. Кейде оқиғаның ішіне кіріп кеткені соншалықты кейбіреулерінің көзіне жас келеді, кей кездері де сипаттаудың ерекшелігіне қарай бағынғандықтан, еріксіз қол шапалақтап қошемет көрсеткендерін де кезіктіруге болады. Міне, осындай психологиялық және тәрбиелік ерекшелігіне байланысты қисса - күшті бір білім беру құралы.

Пайғамбарымыз (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) қиссаның үлкен бір білім беру құралы болғанын біліп, оны  өмірінде жиі пайдаланған. Қиссамен білім берудің психологиялық және адам өмірінің үстем және қарапайым бағыттары бар.

Қиссаны көрген немесе тыңдаған адам, көбінесе қисса қаһарманына еліктеуге тырысады. Осылайша өмірде жүзеге асыра алмаған армандарының бір бөлігін немесе барлығын қиссада іске асыру мүмкіндігін табады. Кей кездері кейбір адамдар, қиссада өзі сияқты жетістікке жете алмаған немесе қиыншылық көрген адамдарды көреді. Осылайша уақытша көңілін алдаусыратады.

Балалардың үлкендерге көрсеткен қаһармандықтары туралы қиссалар, балалардың көңіліне майдай жағады. Мысалы, бір бастауыш немесе орта мектеп оқушысы Хасан мен Хусейннің қиссасынан әсерленуі мүмкін.

Бір күні Хасан мен Хусейн дәрет алып жатқан бір қарияны көреді. Бірақ қария дұрыс дәрет алмайды. Бұны байқап қалған екеуі, дәретті қалай дұрыс алуға болатынын әлгі қарияға үйреткілері келеді. Бірақ, адам қарт болғандықтан бұның ұят болатынын ойлайды. Кейіннен ойланып жүріп, жақсы бір жоспар құрады. Жоспар бойынша әзіл ретінде екеуі “дәретті мен жақсы аламын” деп дауласа бастайды. Кейін әлгі қарт адамның төрелігіне жүгінеді.

Алдымен Хасан, кейін Хусейн де мінсіз бір дәрет алады. Адам екеуінің әрекетін бар зейінімен бақылайды. Дәрет алып болған соң, екеуі әлгі қариядан төрелігін сұрайды.

Қарт өз қателігін түсініп: “Екеуінің дәрет алуың бір-бірінен өткен жақсы!…Мен негізінде сендерден үйрендім”, - деген екен. Балалардың осындай бір қиссадан алатын ғибраты үлкендерден де өте көп. Өйткені бала өзін, қиссада өткен оқиғалардың қаһарманы ретінде көреді.

Құран мен пайғамбар қиссаларында негізсіз ойдан шығарылған аңыз әңгіме жоқ. Аңызға айналған қиссалар, яғни өмірде болмаған қиссалар білім беру тұрғысынан болымсыз (негатив) болып табылады.

Қисса мен ағартушылықтың ақыл бағыты.

Адам баласы туған кезде мағлұматтарды біліп тумайды. Бірақ дүниеге келген соң Алланың берген жаратылыс күштерімен (сезім мүшелері және зейінмен) жайлап-жайлап қоршаған ортаны таниды, кейін де түсінуге, білуге тырысады.

Адамның дамуы сезімдерден ұғынуға қарай бір жол алады. Ұғыну, сезім мүшелері арқылы қоршаған ортада бар болған зат және оқиғаларды байқайды. Бұл үшін де алдымен бейнелеп түсіндіру және елестету пайда болады, артынан ойлау, салыстыру, проблеманы шешу, нәтижеге бару, жаңалық ашу кезеңдері келеді. Бұлардың барлығы жасөспірімдік және кәмелеттік кезеңге дейін жалғасады.

Бала қоршаған ортаны сезім мүшелері арқылы таниды, көзге көрінген заттардың шынайы құндылығын түсінуге пенде баласы мұқтаж. Мысалы, жәрдемдесудің мағынасы-Аллаға иман, сүйіспеншілік, ықылас, шыншылдық және аманат сияқты құндылықтар адамға жастайынан үйретілуі керек. Міне, бұл құндылықтарды үйрету үшін қиссаларды пайдаланамыз. Сонымен қатар, бұл құндылықтар, қиссадағы жеке тұлғалар мен оқиғалар көзге көрінбейтін жағдайдан, қолға ұсталатын (деректі) жағдайға ауысады. Осылай түсінілуі оңай болады.

Тіпті, кейбір балалар ұстаздың сөзіне аса мән бермей отырса да оның қимыл-қозғалысынан-ақ оқиғаға беріліп, өз қиялынан одан әрі дамыта түсуі мүмкін. Қисса баяндаудағы және бір маңызды мәселе бала қиялы шиеленіскен оқиғалар мен түрлі ситуацияларды тыңдау арқылы дами бермек. Оған қоса, ойында қалған оқиғалар оған ер жеткеннен кейін де көп көмегін тигізетінін білуімізге болады. Себебі, жастайынан осындай ертегілер мен қиссаларды тыңдап өскен бала, сондағы кейіпкерлердің әрекеттерін сіңіру арқылы болашақта да өз өмірінде кездескен мәселелердің шешімін оңай таба алмақ. Демек, қазақ дүниетанымындағы қиял-ғажайып ертегілер мен аңыз-әңгімелердің бір мәнісі осында екендігін аңғаруға болады. Ал, аталған керемет әдіс-тәсілдердің барлығы дерлік Пайғамбар (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) мектебінің ең үздік тәжірибесінде қанша ғасыр бұрын, қалыптасып кетті. Тек бүгінгі біз сол озық тәрбие үлгісін, білім беру жүйесін дамытып, өз әрекетімізде қолданып, жүзеге асыра білу қажетпіз.

 

Есберген Айгерім

“Нұр-мүбәрак” Египет Ислам мәдениеті

университетінің 4-курс студенті

 

 

 

ДЕРЕККӨЗІ Azan.kz

Ислам ақпараттық-ағарту порталы 

Тегтер: мақала
Предыдущий Следующий
Шарапаты мол шағбан айы КИБЕРБУЛЛИНГ - ҚОҒАМ ДЕРТІ

Тақырып аясындағы мақалалар

Дін мен дәстүр ИМАНДЫ ҰРПАҚ ЕЛІН ТӨРТКҮЛ ДҮНИЕГЕ ТАНЫТАДЫ
Заңғар жазушы Мұхтар Әуезов: «Алдыңғы жақсы артқы жасқа тәлім айтпаса, ел болғаның қайсы?» дегеніндей қазақ жастарына бағыт-бағдар көрсету – аға буынның еншісінде. Бүгінгі жастар ертең ел тізгінін ұстайды. Ұлттық құндылығымыз бен бабалар мұрасын арқалау – солардың міндеті. Тарихтың тағылымын бүгінгі...
рамазан 2025 ОРАЗАНЫҢ ПАРЫЗ БОЛУ ТАРИХЫ
Рамазан айындағы ораза – исламның бес парызының бірі және барлық балиғат жасына жеткен мұсылмандарға міндетті құлшылық.
рамазан 2025 ПАЙҒАМБАР ﷺ СҮЙІНШІСІ - ҚАСИЕТТІ РАМАЗАН АЙЫ
Исламдағы ең қасиетті айлардың бірі – Рамазан айы. Бұл ай – Алланың рақымы мен кешірімі молынан төгілетін, пенделердің күнәлары кешіріліп, сауаптары еселенетін ерекше уақыт....
рамазан 2025 БҰРЫНҒЫЛАРДЫҢ ОРАЗАСЫ
Әр мұсылман жыл сайын сағына күтетін құлшылық ол - ораза. Бабаларымыздан бізге өнеге һәм өсиет және аманат болып қалған. Көкірегінде иманы бар барша адам парыз деп ұғып, қаза қылмай тұтқан ғибадат....
Қоғам ЖҰМЫСШЫҒА ҚОЙЫЛАТЫН ТАЛАП – ЖАУАПКЕРШІЛІК ПЕН СЕНІМ
Бірде Мұса (оған Алланың сәлемі болсын) пайғамбар әйгілі Ніл өзенін артқа тастап, шөл далада жаяу келе жатты. Аяқ киімі жыртылып, жарамай қалғандықтан, жалаңаяқ жүруіне тура келеді. Жолай ішіп-жемге ештеңе таппай, нәр тартпай, ағаштың жапырағын жеуге мәжбүр болады. Осылайша Шұғайып (оған Алланың сәл...
Пайым-парасат ТӘКӘППАРЛЫҚ - ТЕРЕҢ ҚҰЗ
Тәкәппарлық – адамның өзіне, өзгелерге және өмірге деген қате көзқарастардың бір көрінісі. Бұл мінез-құлық адамның рухани және моральдық дамуына кедергі жасайтын терең құзға айналады. Тәкәппарлық – араб тіліндегі «кибр» және «тәкәббур» сөздерінен шығады. Ол «үлкен», «ұлы болу» деген мағынаны білдіре...

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

Пайым-парасат ТӘКӘППАРЛЫҚ - ТЕРЕҢ ҚҰЗ
Тәкәппарлық – адамның өзіне, өзгелерге және өмірге деген қате көзқарастардың бір көрінісі. Бұл мінез-құлық адамның рухани және моральдық дамуына кедергі жасайтын терең құзға айналады. Тәкәппарлық – араб тіліндегі «кибр» және «тәкәббур» сөздерінен шығады. Ол «үлкен», «ұлы болу» деген мағынаны білдіре...
Пайым-парасат МҰҚТАЖДЫҚ БІР СӘТ ҚАНА
Адамзат баласына жарық шамшырақ болған Ислам діні бүгінгі қоғамға мейірімділік пен жақсылықтың, қайырымдылық пен ізгіліктің жарқын үлгісін көрсетуді бұйырады. Қазіргі қоғамда қайырымды жандардың көмегіне зәру, жақсылығына мұқтаж адамдардың ішіндегі ерекше топ ретінде  жарынан айырылып, тұрмыстың қиы...
Пайым-парасат ИМАМ ДЕГЕН КІМ?
Имамды мешітте қызмет ететін діни қызметкер ретінде ғана танып, бағалап жатамыз. Дегенмен елдің бірлігі мен ынтымағын сақтауға өлшеусіз үлес қосып жүрген патриот азамат, халықтың діни сауатын ашқан рухани ұстаз, қоғамның тұтастығын сақтауға атсалысып жүрген жан сияқты көзге көріне қоймайтын қаншама ...
Пайым-парасат ҚАЛЫҢМАЛ ЖАЙЫНДА ДІНІМІЗ НЕ ДЕЙДІ?
Қалыңмал – қазақ халқының дәстүрлі ғұрыптық салтындағы қалыңдық үшін берілетін мал[1]. Фиқһ кітаптарында ұзатылып жатқан қызға жиһаз әперу үшін күйеу жігіт тарапынан берілетін мал-мүлікті «дустиман» деп атайды[2]....
Пайым-парасат РУХАНИ КЕЛІСІМ – ЖАРҚЫН БОЛАШАҚ КЕПІЛІ
Наурызбай қажы ТАҒАНҰЛЫ,          ҚМДБ Төрағасы, Бас мүфти   
Пайым-парасат АДАМГЕРШІЛІККЕ БАСТАЙТЫН БЕС САУАП
Қоғам - мыңдаған адамдардың тағдырының бір  нүктеге тоғысып, бір-бірінің қажеттіліктерін өтеп, бір-бірімен тығыз байланыс үстіндегі өте күрделі дүние жүйе екені бәрімізге мәлім. Бәрімізге ортақ болған дүниелік өмірімізде тағдырларымыздың тығыз байланысып жатқанының айқын бейнесі сол ізгі амалдарымыз...
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
21 Шавваль 1446
Миләди
19 сәуір 2025
Намаз уақыттары
қазір

Таң 05:02

Имсакқа дейін 00:07

Вопрос устазу: новые вопросы о посте

ранее задавала вопрос пишу повторноПо поводу своего вопроса хочу разъяснений так как данный вопрос

X
4 сәу. 2025

Урок 6: Обстоятельства, нарушающие омовение

Вы в чате задайте вопрос, вам устаз ответит

Администратор Azankz
2 сәу. 2025

44. Аль-Муджиб - Отвечающий на мольбы

Вам предписано сражаться, хотя это вам неприятно. Быть может, вам неприятно то, что является благом

X
5 нау. 2025

23. Вопрос о том, что деяния Аллаха являются результатом воли (выбора)

Да смилостивится над нами Аллаһ. Спасибо за предоставленную книгу

X
5 ақп. 2025

Урок 7: Фарды и суннаты гусля

Ас саламу алейкум ва рахматуЛлахи ва баракятух. Женщинам нельзя промывать внутреннюю часть половых о

X
14 қаң. 2025
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi