ҚАЗАҚ ҰЛТЫНДАҒЫ ИМАНДЫЛЫҚ ПЕН ЖАТ АҒЫМ
Құрманғазы ауданы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Есик Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаратау Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Құптан 19:56
Құрманғазы ауданы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Есик Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаратау Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Құрманғазы ауданы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Аср Ақшам Құптан
06:56 08:18 13:30 16:48 18:34 19:56
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
8 Джумада-авваль 1447
Миләди
29 қазан 2025

Мақалалар

ҚАЗАҚ ҰЛТЫНДАҒЫ ИМАНДЫЛЫҚ ПЕН ЖАТ АҒЫМ

| A | +

Бүгінгі рухани кеңістікте жиі талқыланатын тақырыптың бірі – дәстүрлі қазақы имандылық пен қазіргі жат діни ағымдардың айырмашылығы. Бұл тек діни мәселе емес, тұтас ұлттық болмыс пен елдің болашағына тікелей әсер ететін маңызды идеологиялық мәселе. Себебі, қазақы имандылық – халықтың ғасырлар бойы қалыптастырған рухани тәжірибесі, ал жат ағымдар – сырттан таңылған, кейде радикалдық сипаттағы, ұлт болмысына бөтен түсініктер жиынтығы.

Қазақы имандылықтың өміршеңдігін түсіну үшін, алдымен оның түп-тамырына үңілу қажет. Қазақ халқы ислам дінін қабылдағаннан бері бұл дінді өзінің ұлттық ерекшеліктерімен сабақтастырып, ұлттық дүниетаным мен ислам қағидаларын үйлестіре білді. Бұл үрдіс әсіресе сопылық бағытта айқын көрініс тапты. Ясауийлік мектеп, Абайдың «Толық адам» концепциясы, Шәкәрімнің ар ілімі – бұлардың барлығы ислам мен ұлттық болмыстың синтезі ретінде қоғамда үлкен із қалдырды.

Қазақы имандылық – бұл тек діни ритуалдар мен рәсімдер ғана емес. Ол – кеңпейілдік, кішіпейілділік, үлкенге құрмет, кішіге ізет, ата-ананы сыйлау, қонақжайлық, кешірімділік, ағайын-туыспен татулық, ел-жерге адалдық сияқты моральдық-этикалық нормалармен өрілген рухани жүйе. Бұл жүйе ұрпақтан-ұрпаққа ауызша, іс-әрекет арқылы беріліп отырды. Сондықтан да қазақтың «иманды бала», «пейілі кең», «діні бар», «молда сөзіне тоқтаған» деген сөз тіркестері – діни ұстаным ғана емес, адамгершілік сапаның көрсеткіші ретінде қалыптасқан.

Ал енді жат ағымдар туралы сөз етсек, олар көбіне қоғамда бейімделу қабілетін жоғалтқан, тарихи тәжірибені мойындамайтын, дін мен руханиятты тек сыртқы формалар арқылы бағалайтын бағыттар. Бұл ағымдар көбінесе «тек біздің жол – ақиқат», «басқалардың барлығы адасушы» деген тар шеңберлі, радикалды түсінікке негізделген. Мұндай көзқарас – діни төзімсіздікті, қоғам ішінде жікке бөлінуді, отбасылық және ұлттық құндылықтарға қарсы шығуды тудырады. Мәселен, қазақы имандылықта молда мен ақсақал – елдің рухани тірегі. Ал жат ағым өкілдері көбіне дәстүрлі мешіт имамдарын мойындамайды, жергілікті дін қызметкерлерін «нағыз дінді білмейді» деп айыптайды. Қазақы дәстүрде ата-баба аруағына Құран бағыштап, дұға ету – имандылықтың белгісі саналса, жат ағым өкілдері мұны «ширк» деп айыптайды. Бұл – діннің мәнін емес, сыртқы формасын ғана негізге алатын үстірт көзқарастың көрінісі.

Қазақы имандылықтың басты ерекшелігі – дінді үреймен емес, ізгілікпен жеткізуінде. Ұрпақ тәрбиесінде дін қорқыныш құралы емес, моральдық-этикалық бағдар ретінде ұсынылған. «Алланың өзі де рас, сөзі де рас» деген Абай мұрасы дінді адам мен Жаратушы арасындағы рухани байланыс ретінде түсіндіреді. Ал жат ағымдар көбіне дінді саяси құралға, тіпті идеологиялық қаруға айналдырып, діни фанатизм мен діни нигилизмнің екі шегінде жүреді. Мұндай көзқарас рухани тұрақтылықты емес, бейберекет радикалдануды туғызады.

Сондықтан да «қайсысы өміршең?» деген сұрақтың жауабы – айқын. Өміршең – қазақы имандылық. Өйткені ол ғасырлар сынынан өткен, халықтың жүрегіне сіңген, қоғамда үйлесімділік пен сабырды орнықтырған рухани негіз. Бұл жүйе қатаң догмалық емес, адам табиғатын ескеретін жұмсақ, кешірімді, мейірімді сипатымен ерекшеленеді.

Бүгінгі таңда бұл мәселе тек діни ортада емес, жалпы қоғамдық деңгейде маңызды болып отыр. Жастар арасында рухани вакуум пайда болған тұста, олар «нағыз дінді» іздеп, интернеттегі түрлі күмәнді ақпарат көздеріне тап болады. Онда ұлттың тарихын мойындамайтын, дәстүрін жоққа шығаратын, діни фанатизмге баулитын топтар белсенді әрекет етуде. Бұл ретте мемлекеттің, дінбасылардың, зиялы қауым мен ұстаздардың жауапкершілігі – қазақы имандылықты заманға сай тілмен түсіндіріп, жастарға жол көрсету.

Қазақы имандылық – өткеннің сарқыншағы емес. Ол – бүгінгі Қазақстан қоғамының рухани тірегі. Жаңа Қазақстан құру жолында рухани тұтастық пен діни тұрақтылықты сақтау – стратегиялық міндет болып табылады. Бұл бағытта дәстүрлі ислам мен қазақы дүниетаным үндестігін ашып көрсету, мешіттер мен оқу орындарында қазақы имандылыққа негізделген тәрбие беруді жүйелеу, діни білімді халықтық санаға жақын стильде ұсыну, жастарды дәстүрлі дін мен тарихи тұлғалар арқылы тәрбиелеу, жат ағымдардың идеологиясын әшкерелейтін ғылыми-танымдық жұмыстарды көбейту аса маңызды деп есептейміз. Қазақы имандылықты жаңғырту арқылы ғана біз ұлттық бірегейлікті сақтап, сырттан келетін діни экспансияларға қарсы тұра аламыз. Бұл – тек діни емес, ұлттық қауіпсіздіктің рухани шебі. Қорытындылай келе, қазақы руханияттың өміршеңдігін уақыт пен тәжірибе анықтайды. Қазақы имандылық – ұлттың бойына ғасырлар бойы сіңіп, сан ұрпақты тәрбиелеген рухани жүйе. Ал жат ағым – тамырсыз, қоғаммен үндеспейтін, ұлттық болмысты мойындамайтын жүйе. Ендеше, өміршең болған ол – өзіміздің төл руханиятымыз.

 

«JASTAR» дамыту орталығы»

жастар қоғамдық бірлестігінің төрағасы Каныбек Муратбаев

 

ДЕРЕККӨЗІ Azan.kz

Ислам ақпараттық-ағарту порталы 

Тегтер: мақала
Предыдущий Следующий
Шарапаты мол шағбан айы РУХАНИ ЖАҢҒЫРУ ЖӘНЕ ДӘСТҮРЛІ ИСЛАМ ҚҰНДЫЛЫҚТАРЫ

Тақырып аясындағы мақалалар

Қоғам СУ БЕРГЕННІҢ САУАБЫ, ТӨККЕННІҢ ЖАУАБЫ БАР
Су – тіршілік көзі, күнделікті тұрмысымыздың, құлшылығымыздың ажырамас бөлігі. Ата-бабаларымыз: «Су – өмір нәрі», «Су – ырыстың көзі, Еңбек – кірістің көзі», «Су бар жерде ырыс бар» деу арқылы судың маңызын насихаттаған....
Пайым-парасат САЛАУАТТЫ ӨМІР САЛТЫН ҰСТАНАСЫЗ БА?
Ислам діні адамның ішкі және сыртқы саулығына бірге мән беруімен қатар, олардың мүмкін болған ауруларын дұрыс жолмен емдуге әрекет ететіні де белгілі. Ішкі рухани ауруларды емдеу және оның алдын алу жолдары мен сыртқы түйткілдерді шешу әдістерін де Құран мен сүннет ұсынатынын ұмытпаған жөн. Пайғамба...
Пайым-парасат ҚОНАҚ КҮТУ ӘДЕБІ
Үйіне келген адамға құрмет көрсету, қонақжайлылық танытып төрге шығару біздің ұлттық салт-дәстүріміз. Үйінің табалдырығын аттаған  адамның тіліне, дініне, ұлтына қарамай «Қош келдіңіз!», - деп, достық ықылас таныту, ас-дәм беріп, қамқорлық білдіру үй иесінің адамгершілігі мен имандылығының белгісі....
Қоғам ЖАСТЫҚ ШАҚТА БІЛІМ АЛ
Жастық шақ - адам өміріндегі ең қуатты әрі ізденіске толы кезең. Бұл уақыт - жүрек жалындап, ақыл айқындалып, өмірдің биік мұраттарына қол созатын шақ. Осы кезеңде ілім үйрену - болашақтың берік іргетасы болмақ. Ислам діні де, қазақ халқының рухани дүниетанымы да білім алудың осы жаста басталғанын қ...
Пайым-парасат ЖАҚСЫЛЫҚ ПЕН ІЗГІЛІКТЕ ЖАРЫСУ
Аллаға және ақырет күніне толық иман келтірген мұсылман, амал дәптерін жақсылықтармен, ізгі амалдармен толтыру үшін өмірінің әрбір сәтін тиімді және жемісті өткізуге күш салады....
Қоғам ДОСТЫҚТЫҢ КІЛТІ ҚАЙДА БАР?
Қазіргі күні кейбір құндылықтарымыз жойылып, кейбір жақсы әдеттеріміз азайып барады. Бүгінде адамдардың өмірі жұмыс пен шаруаға байланып, отбасы мен жақындарына, құрбы-достарына арналатын уақыттың көлемі қысқаруда. ...

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

Қоғам РЕСПУБЛИКА КҮНІ ҚҰТТЫ БОЛСЫН!
Аса қамқор ерекше мейірімді Алланың атымен бастаймын! Барлық мақтау Аллаға тән, Оның Пайғамбары Мұхаммедке салауаттар мен сәлемдер болсын!
Қоғам ТАБИҒАТТЫ АЯЛАУ – ИМАНДЫЛЫҚ БЕЛГІСІ
Табиғатты қорғау – экологиялық саясаттың ғана емес, иман мен этиканың іргелі тақырыбы. Ислам дүниетанымында адам – жердің халифасы (өкілетті қамқоршысы), ал әлем – аманат. ...
Қоғам СУ БЕРГЕННІҢ САУАБЫ, ТӨККЕННІҢ ЖАУАБЫ БАР
Су – тіршілік көзі, күнделікті тұрмысымыздың, құлшылығымыздың ажырамас бөлігі. Ата-бабаларымыз: «Су – өмір нәрі», «Су – ырыстың көзі, Еңбек – кірістің көзі», «Су бар жерде ырыс бар» деу арқылы судың маңызын насихаттаған....
Қоғам ДАРА ЖОЛЫМЫЗ – ДӘСТҮРЛІ ИСЛАМ
Әсілінде дәстүрлі дін – біздің дара жолымыз. Бізді басқа мұсылман халықтарынан да ерекшелеп тұрған да – дәстүрмен үйлесім тапқан діни бағдарымыз. Ислам дінін біздің бабаларымыз 1270 жылдан бастап қабылдап, асыл дінді рухани тірегіне айналдырды. Қарахандар мемлекетінің негізін қалаған Сатұқ Боғра хан...
Қоғам АБАЙ СӨЗІ – ҰЛТ ТЕМІРҚАЗЫҒЫ
Қазақтың бас ақыны Абай Құнанбайұлының туғанына биыл 180 жыл толады. Абай қазақ тарихында өзінің өшпес ізін қалдырды. Қазақтың жазба әдебиетінің негізін қалап, өршіл өлеңдерімен өр биікке көтерілді. Тағылымға толы қарасөздерін қалдырып, композиторлығымен қаншама сыршыл әндерді өмірге әкелді. Абайдың...
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
8 Джумада-авваль 1447
Миләди
29 қазан 2025
Намаз уақыттары
қазір

Құптан 19:56

22 урок: О дополнительных земных поклонах

"В случае, если молящийся выполнил 5 ракаат, т.е. совершил и руку и саджда, а затем вспомнил, что ош

Al Almaty
7 қыр. 2025

Урок 22: Вторая клятва при Акабе

(+++++)

Амир Холматов
2 қыр. 2025

Задайте вопрос устазам

Ва алейкум ассалам уа рахматуллахи уа баракатух! Если они развелись через суд и бывший муж подпи

Администратор Azankz
31 там. 2025

105. Ростовщичество (Риба)

Получается депозит, кредиты и ипотека запреты?

Al Almaty
23 там. 2025

Деобанды - кто они?

Поправили, спасибо за внимательность.

Администратор Azankz
15 там. 2025
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi