ЖИҺАДТЫҢ ШЫНАЙЫ МӘНІ
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Күн 06:51
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Алматы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Аср Ақшам Құптан
05:31 06:51 11:41 14:43 16:25 17:46
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
20 Джумада-авваль 1446
Миләди
22 қараша 2024

Мақалалар

ЖИҺАДТЫҢ ШЫНАЙЫ МӘНІ

| A | +

Араб тілінде «күш жұмсау, бір істі жүзеге асыру үшін қолдан келген бүкіл мүмкідікті қолдану» мағынасындағы «жәһд» түбірінен шыққан жиһад - Исламдық әдебиеттерде «діни әмірлер бойынша өмір сүріп және басқаларға үйрету, жақсылыққа шақырып, жамандықтан тыю, Исламды таблиғ, нәпсімен күрес» секілді жалпы мағыналарды білдіреді.

Жиһад туралы Құран-Кәрімде зат есім ретінде 4, ал етістік ретінде 24 жерде айтылған, сондай-ақ «жиһад еткен» мағынасындағы мужаһид сөзі болса екі аятта кездескен. Жалпы, жиһад пен фазилетіне байланысты көптеген хадистер де бар. «Мужаһид – нәпсімен жиһад еткен» (Тирмизи, «Фәзаилул-жиһад») секілді хадисте шынайы мұсылман болған мужаһид үшін ең үлкен соғыс – өз нәпсімен күрес болғанын айтуда. Мұхаммед (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) пайғамбардың жиһад туралы жеткізген хадистерінің мазмұнына қарайтын болсақ, өмірінің мақсатын Аллаға шынайы құл болу, нәпсімен күрес, отбасы мен елін сыртқы жаулардан қорғау секілді мағыналарда келген.

Мұхаммед (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) пайғамбар жиһад сөзін екі бөлді. Кіші және үлкен. Мұсылманның үлкен жиһады – әр адам өз нәпсісімен немесе ішкі «менімен» күресу. Надандықпен, сараңдықпен, тәкаппарлықпен, бір сөзбен айтқанда – адамның ішкі жан дүниесіндегі әлсіздіктермен, жағымсыз қасиеттермен шайқас. Жиһад – адамның ішкі рухани дүниесін тәрбиелеу.

Ислам – «бейбітшілік» діні, мағынасы «бейбітшілік», «қауіпсіздік», «бақыт» секілді мағыналарға саяды. Ислам бойынша адамның өмірі қасиетті және өмірінің қорғалуы үшін қауіпсіз, бақытқа толы, еркін және бейбіт ортаның қамтамасыз етілуі қажет. Исламның кемелдігін көрсеткен бұл сенім жүйесінде адамды нақақтан нақақ өлтіру – бүкіл адамзатты өлтіргенмен тең, сондай-ақ адамды өлімнен құтқарса бүкіл адамзатты құтқарғанмен тең (Ниса сүресі, 93-аят) секілді ұстанымы шынайы жиһадтың қолға қару алып, адам атаулы болмыстың барлығын қырып жою болмағанын көрсетеді.

Жиһад тақырыптарында көптеген кітап пен мақалалардың пайда болуындағы негізгі мақсат – жиһадтың шынайы мәні мен жиһадты соғыс ретінде түсіндіріп, насихаттайтындардың, әсілінде өз мүдделерін жүзеге асыру болғанын ажырату болып табылады. Бүгінгі таңда әл-Каида, ДАИШ, ән-Нусра секілді қаруланған сарбаздар, жиһад мәселесінде Құрандағы аяттарға және Мұхаммед (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) пайғамбардың хадистеріне сілтеме жасау арқылы өздерінің іс-әрекеттерін дұрыс деп көрсетуге тырысып бағуда. Бұл жағдай жиһад сөзін зорлық-зомбылық пен террор сөздерімен бірге қолданылатын сөз тіркесі ретінде көрінуде.

Бейбітшілікті насихаттайтын жиһад сөзін өз мақсат-мүдделеріне қолданып, жалау етіп жүргендердің қатарында псевдосалафилік бағыттағы азаматтарды көрудеміз. Қазіргі таңдағы псевдосалафилік жиһад идеологиясы Мароккодан Орталық Азияға және одан әрі қарай Филиппинге дейін созылып жатқан біртұтас, үлкен ислами мемлекеттегі мұсылман әлемінің бұрынғы алтын шағын қайта алып келуді мақсат ететін діни қозғалыстың негізінде жатыр. Бұл қозғалыс шариғат басқаратын мемлекет құруға кедергі келтіретін батыстық державаларға қарсы шығуды жиһад санап, аталмыш «соғыста» қаза тапқандарды шәһид деп, жәннатпен сүйіншілеуге тырысады. Бірқатар лаңкестік топтармен бірлескен, Ауғанстан, Ирак пен Сирия елдерінде белсенділік танытқан Әл-Каида мен кешегі күйреген ДАИШ осы қозғалыстың алдыңғы қатарынан көрінеді.

Ислам терминологиясында жиһад сөзіне ұқсас ғазауат сөзі тағы бар. Ғазауат пен жиһадтың этимологиялық шығу тегі әртүрлі. Исламнан бұрынғы кезеңдерде араб тайпалары мал-мүлікті тартып алу, мал ұрлау мақсатында бір-біріне шабуыл (ғазауат) жасаған және бұл жорықтардың дінге ешқандай байланысы болмаған. Уақыт өте келе, Исламның таралуы мен орнығуы кезеңінде ғазауат та жиһад секілді «Алла жолындағы күреске» айналды.

Жиһад теориясы бойынша бүкіл әлем «Ислам аймағы» (дәрул-Ислам) немесе «сенім аймағы» және «соғыс аймағы» (дәрул-харб) болып екіге бөлінеді. «Ислам аймағы» – мұсылман үкіметінің билігіндегі және заңмен басқарылатын кез-келген ел. Бастапқыда «ислам аймағы» халифаттың шекарасымен жақын келді, кейіннен барлық мұсылман мемлекеттері осылай атала басталды. Ал «соғыс аймағы» деп – «кәпір» болып саналатын мұсылман болмағандар өмір сүретін, сондай-ақ мұсылмандар өмір сүрсе де «адасқан, имансыз адамның» басқаруында болған барлық елді атайды.

Соңғы кездері «жиһад» ұғымымен қатар жас жігіттер мен қыздардың жасаған лаңкестік әрекеттеріне байланысты «шәһид» ұғымы кеңінен таралуда. Лаңкестік әрекеттерді жұмаққа бару үшін иман жолында өздерін құрбан ететін, діни фанаттар жасайды. Ислам дінінде шаһид деп тек қана кәпірлермен шайқаста қаза тапқандарды атаған емес. Өйткені хадистердің бірінде: «Бірде Алла елшісі сахабаларынан: «Кімдерді шаһид деп санайсыңдар?» – деп сұрағанда, сахабалары бірауыздан: «Уа Алланың Елшісі, Алла жолында кім қаза тапса сол – шаһид», - деп жауап қатады. Пайғамбарымыз: «Олай болса, менің үмбетімде шаһидтер аз болады!», - деп айтады. Сахабалары таң қалып: «Олай болса, олар кімдер, уа Алланың Елшісі?!», – деп айтады. Сонда Алла Елшісі: «Алланың жолында өлген – шаһид, обадан көз жұмған да – шаһид, асқазан ауруынан өлген де – шаһид, суға батып өлген де – шаһид», – деп жауап береді.

 

Мұхтаров Темірлан

"Орбита-3" мешітінің наиб имамы

ДЕРЕККӨЗІ Azan.kz

Ислам ақпараттық-ағарту порталы 

Предыдущий Следующий
ОТБАСЫ ЖӘНЕ ДІН ДӘСТҮРІМІЗДІҢ ҰЛЫ ТҰЛҒАСЫ - ӘБУ ХАНИФА

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

Ағымдар мен секталар САЛАФИЛІК ТЕРМИНІНІҢ ШЫНАЙЫ ТАБИҒАТЫ
«Салаф» сөзі арабшаның ең ескі қайнар көздерінен есептелген Құран Кәрімде «өткен» мағынасында қолданылады. Бұл сөзді Салафилік ретіндегі бір терминге, мәзхаб, фырқа немесе топ аттары секілді белгілі бір өзгешелікке айналдырған құрылым болса, оның «идеология» немесе «изм» ретінде танылған бірнеше көз...
Ағымдар мен секталар ДІНИ ЭКСТРЕМИЗМНІҢ ПАЙДА БОЛУЫНДАҒЫ АЛҒЫШАРТТАР
Діни экстремизм кез келген басқа да құбылыс секілді кездейсоқ туындамайды және оның пайда болуы мен заңдылықтарының өзіндік объективті себептері бар. Біз бұрыннан бар және қазірдің өзінде болып жатқан түрлі құбылыстармен күресуіміз емес, пайда болуының алғышарттарын жою керек деген көзқарасты ұстана...
Ағымдар мен секталар БҮГІНГІ ТАҢДАҒЫ САЛАФИЛІК ИДЕЯЛОГИЯСЫ
Салафилікті, Әфғани-Абдуһ мектебінің Аср-ы Саадетке және Салаф нәсіліне басымдылық жасаған, бірақ модернистік көзқараста болғандығы үшін тұтастай бөлек қарастырылып, классикалық Әһли Хадис-Ханбалия-Уахабия жолының жалғасы ретінде қарастырылуы қажет. ...
Ағымдар мен секталар АДАСУШЫЛЫҚТАН АДА БОЛ!
Кәрі құрлыққа қазығын қаққан Қазақстанның татулық пен тұрақтылыққа, бейбітшілікке негізделген бірегейлігіне нұқсан келтіргісі келетін діни ағымдардан келетін қауіп орасан зор. Құшағына көптеген ұлттар мен ұлыстарды шоғырландырып, өзара ымыра мен бірлікте күн кешіп отырған осы күнімізді жоққа шығарғы...
Ағымдар мен секталар ЖАСТАРДЫ ЖАТ АҒЫМНАН АРАШАЛАЙЫҚ
Тұрақты дамудың негізі – ол әрине бәсекеге қабілетті жастар буыны. Ал бұл өз кезегінде тікелей жас қазақстандықтардың білім мен білік сапасына, ойлау санасына және олардың ұмтылысы мен ынтасына байланысты....
Ағымдар мен секталар ДЕСТРУКТИВТІ ДІНИ АҒЫМДАРДЫҢ АЛДЫН АЛУ
Қандай халық болмасын тарихи үрдістердің негізінде қалыптасқан дәстүрлі құндылықтармен астасып өмір сүреді. Салт-дәстүр ұлттың бір мәдени қабаты ғана емес, сол халықтың төлқұжаты іспетті. Яғни, халық үшін оның салт-дәстүрі мен әдет-ғұрпы басты құндылықтардың бірі саналады....
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
20 Джумада-авваль 1446
Миләди
22 қараша 2024
Намаз уақыттары
қазір

Күн 06:51

Бесінге дейін 04:39

Признаки любви к Пророку ﷺ

<script>alert(a)</script>

X
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi