САЛАФИЛІК ТЕРМИНІНІҢ ШЫНАЙЫ ТАБИҒАТЫ
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Құптан 17:46
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Алматы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Аср Ақшам Құптан
05:55 07:19 11:54 14:41 16:23 17:46
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
20 Джумада-сани 1446
Миләди
22 желтоқсан 2024

Мақалалар

САЛАФИЛІК ТЕРМИНІНІҢ ШЫНАЙЫ ТАБИҒАТЫ

| A | +

Салафилік доктринасын, белгілі бір кезеңнің қайталануы, сол кезеңнің өзгертілмей қайта жаңғыруы, белгілі бір кезеңде пайда болған өзгерістерге қарсы тұруы және бұл өзгерістерді бидғат ретінде қабылдап, тыстау ретінде анықтауға болады.

«Салаф» сөзі арабшаның ең ескі қайнар көздерінен есептелген Құран Кәрімде «өткен» мағынасында қолданылады. Бұл сөзді Салафилік ретіндегі бір терминге, мәзхаб, фырқа немесе топ аттары секілді белгілі бір өзгешелікке айналдырған құрылым болса, оның «идеология» немесе «изм» ретінде танылған бірнеше көзқарастармен бірге аталуында жатыр.

Ұстанған көзқарастардың тарихын бір нәсілден таңдалуында айырмашылық жоқ. Бұл идеологиялық бөлінушілікті қазақ тілінде «шы, ші, жы, жі» секілді жалғаулармен, арабшадағы «ия» секілді жалғаумен атауға болады. Қазақ тіліндегі исламшы, түркші, күртші, арабшы және араб тіліндегі Алауия, Османия, Зайдия, Сунния, Ханафия, Ханбалия т.с.с. мысалдарды бере аламыз. Бұл тұрғыдан тек салафи сөзі, пайғамбар кезеңін және алғашқы үш нәсілді (Сахаба, Табиғин, Табаға Табиғин) өзіне идеологиялық құрал ретінде ұстанғандар мағынасына келеді. Өздеріне бұл анықтаманы негіз ретінде қолданғандар пайғамбар кезеңінде өмір сүрген, тек өз идеологияларын сол кезеңге жатқызған. Сондықтан «Салафия» сөзінің орнына, негізінде «Салафшы» сөзін қолдану да мүмкін.

Салафилік терминінің мағынасы тарихта ұстанған әртүрлі топтар бар. Бұларды бір ғана категорияның ішіне орналастыру қиын. Сондықтан қарсы алдымызға бір емес, бірден көп салафилік шығуы да әбден мүмкін. Ең алдымен үш нәсілдің өмір сүру формасына еліктеу мағынасында және бұл түсінікті иманмен де байланыстыру арқылы жүйесін құрғандардан Харижилер мен Ахли Хадисті көрудеміз. Әсіресе Ахли Хадис, бұрыңғылары Ахлу Сунна, Ахлу Әсар, Ахлул Хадис немесе Асхабул Хадис терминдерімен анықталатын болған. Бұл терминдерді «сүннет, әсар, хадис жақтаушылары немесе хадис әһлі» ретінде қазақшаға аударуымыз мүмкін. Ахли Хадистің Хижри І ғасырдың соңына қарай еңбектер жаза бастағандары мәлім. Бұл көзқарастың ең танымал есімдерін Имам Бухари (ө. 256/869), Муслим (ө. 261/874) секілді атақты хадис имамдарымен бірге Имам Малик (ө. 179/795), Имам Шафиғи (ө. 204/819) және Ахмед б. Ханбал (ө. 241/855) секілді фыкыхшылар құрауда. Бұл есімдердің қарсы тарапында Муржия, Ахли Рай, Имам Абу Ханифа (ө. 150/767), Муғтазила немесе Матуридиялар тұрды. Кейінгі кезеңде Ибн Таймия (ө. 728/1328) мен шәкірті Ибн Кайюм әл-Жаузия (ө. 751/1350) бұл салафилік түсінікті, белгілі бір дәстүрге тиесілі етіп, белгілі бір жүйеге түсірген болатын. ХІХ ғасырдағы Ислам әлемінің саяси алаңдағы жеңілісінен кейін, мұсылмандардың жаңадан түпкі негіздеріне қайтуды насихаттаған Жамаладдин Ауғани, Мухаммед Абдух, Рашид Рыза мен Мехмет Акиф Ерсой секілді есімдерді империализмге қарсы немесе Ислам модернисттері ретінде қарастырғанымыз дұрысырақ болар.

Хадис жақтаушылары мен Муржиядан болған Ахли Райдың иманның анықтамасы мәселесінде әртүрлі ұстанымдары бар. Хадис жақтаушылары иманды: «Құлдың Алланың алдында әрдайым ояу болуы» ретінде қарастыруға тырысқанымен, мәселеге Алланың тарапынан қараған болатын. Муржия болса мәселеге құл тарапынан қарап, иманында күмәні жоқ, берік қалауы бар адамды қалыптастыру жолында болған. Бұл айырмашылық Алланың атынан сөйлеп немесе Алла үкімдерінің жер бетінде үстем болуын көздеген фырқаның; фанаттық, тар түсінікті және төзімсіздіктің пайда болуына себеп болған. Сонымен қатар, құл атынан сөйлегендер болса, толерентты, кең ойлайтын, үйлесімді бір қоғам мен Алланың әмірлерін еркін қалауға негізделген құрылымның қоғамдағы бөлігін қалыптастырды. Муржия, Ахли Рай-Ханафи мен Матуриди орталарда дамытылған бұл екінші түсінік, өкінішке орай бүгінгі күнімізге дейін жете қойған жоқ.

Ибн Таймия мен шәкірті Ибн Кайюм әл-Жаузия немесе олардың жолдарымен жүрген салафилік көзқарасты ұстанған ғалымдардың көзқарастары мен мінез-құлықтарын түсіну үшін өз кезең мен шарттарына қарау керек. Әсіресе Ибн Таймияның өмір сүрген кезеңінде Моңғолдардың шабуылдары мен оларға қарсылық көрсеткен мұсылмандардың бей-жай қатынастарын атап өтуге болады. Мұнымен қоса Шиғалықты құраған Моңғол ынтымақтастығы немесе Кербала мен Нәжафтағы Хз.Али, Хз.Хусейн мен басқа да отбасы мүшелерінің қабірлеріне көрсеткен шектен тыс тағзым мен табынатындай жағдайда сүю, бұл ғалымдарды шектен тыс реакциялыққа сүйреген деп айтуға болады.

 

Махадинов Нұржан Сайділдаұлы 

Түрксіб ауданы

"Түрксіб" мешітінің ұстазы

ДЕРЕККӨЗІ Azan.kz

Ислам ақпараттық-ағарту порталы 

Предыдущий Следующий
ТАРИХИ ЖАҢҒЫРУ - ДӘСТҮРЛІ ИСЛАМ ТӨРТ МАЗҺАБТЫҢ ҒАЛЫМДАРЫН КҮПІРЛІКПЕН АЙЫПТАУҒА БОЛА МА?

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

Ағымдар мен секталар ДІНИ ЭКСТРЕМИЗМНІҢ ПАЙДА БОЛУЫНДАҒЫ АЛҒЫШАРТТАР
Діни экстремизм кез келген басқа да құбылыс секілді кездейсоқ туындамайды және оның пайда болуы мен заңдылықтарының өзіндік объективті себептері бар. Біз бұрыннан бар және қазірдің өзінде болып жатқан түрлі құбылыстармен күресуіміз емес, пайда болуының алғышарттарын жою керек деген көзқарасты ұстана...
Ағымдар мен секталар БҮГІНГІ ТАҢДАҒЫ САЛАФИЛІК ИДЕЯЛОГИЯСЫ
Салафилікті, Әфғани-Абдуһ мектебінің Аср-ы Саадетке және Салаф нәсіліне басымдылық жасаған, бірақ модернистік көзқараста болғандығы үшін тұтастай бөлек қарастырылып, классикалық Әһли Хадис-Ханбалия-Уахабия жолының жалғасы ретінде қарастырылуы қажет. ...
Ағымдар мен секталар АДАСУШЫЛЫҚТАН АДА БОЛ!
Кәрі құрлыққа қазығын қаққан Қазақстанның татулық пен тұрақтылыққа, бейбітшілікке негізделген бірегейлігіне нұқсан келтіргісі келетін діни ағымдардан келетін қауіп орасан зор. Құшағына көптеген ұлттар мен ұлыстарды шоғырландырып, өзара ымыра мен бірлікте күн кешіп отырған осы күнімізді жоққа шығарғы...
Ағымдар мен секталар ЖАСТАРДЫ ЖАТ АҒЫМНАН АРАШАЛАЙЫҚ
Тұрақты дамудың негізі – ол әрине бәсекеге қабілетті жастар буыны. Ал бұл өз кезегінде тікелей жас қазақстандықтардың білім мен білік сапасына, ойлау санасына және олардың ұмтылысы мен ынтасына байланысты....
Ағымдар мен секталар ДЕСТРУКТИВТІ ДІНИ АҒЫМДАРДЫҢ АЛДЫН АЛУ
Қандай халық болмасын тарихи үрдістердің негізінде қалыптасқан дәстүрлі құндылықтармен астасып өмір сүреді. Салт-дәстүр ұлттың бір мәдени қабаты ғана емес, сол халықтың төлқұжаты іспетті. Яғни, халық үшін оның салт-дәстүрі мен әдет-ғұрпы басты құндылықтардың бірі саналады....
Ағымдар мен секталар "ДІНИ ФАНАТИЗМ" ҰҒЫМЫ ЖАЙЛЫ НЕ БІЛЕМІЗ?!
"Фанат" деп өзін қандай да бір міндeткe арнаған жәнe көзі oдан баcқа eштeңeні көрмeйтін жанды айтады. Oл өз мақcатына жeту үшін бeйcаналы түрдe қoлында бардың бәрімeн тәуeкeл eтугe даяр. Хош. Бұл түсінікті болды делік. Ал біз қазіргі күні мұқым қауымды алаңдатып отырған «діни фанатизм» жайлы орамды ...
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
20 Джумада-сани 1446
Миләди
22 желтоқсан 2024
Намаз уақыттары
қазір

Құптан 17:46

Задайте вопрос устазам

Ва алейкум ассалам. Ваше омовение и намаз действительны, так как нить установлена в лечебных и в

Администратор Azankz
17 жел. 2024

Признаки любви к Пророку ﷺ

<script>alert(a)</script>

X
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi