"ЙАКЫН ИНКАР" ЭКТРЕМИСТІК ҰЙЫМЫ
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Күн 06:35
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Алматы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Аср Ақшам Құптан
05:16 06:35 11:39 14:55 16:37 17:55
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
7 Джумада-авваль 1446
Миләди
09 қараша 2024

Мақалалар

"ЙАКЫН ИНКАР" ЭКТРЕМИСТІК ҰЙЫМЫ

| A | +

«Йакын Инкар» Елімізде экстремистік деп танылған «Таблиғи Жамағат» ұйымынан  кейіннен бөлініп шыққан тобы. «Таблиғи жамағат» ұйымы Мәулана Мұхаммед Ілияс (1917-1965) тарапынан 1926 жылы Үндістанның Делхи маңындағы Мәуат мекенінде құрылған. ХІХ ғасырдың соңы мен ХХ ғасырдың басында Үндістан мұсылман халқының өзге діни сенімге бет бұруының артуына қарсы құрылған қозғалыс. Жаһандануға қарсы үнді мұсылман халқының әуелгі ұстанымына қайта оралуды құптаған осы жолды диобент бағытымен біріккен жамағат. Бір жағынан бұл жамағат диобент ұстанымын негізге алып, өз ұйымын одан ары дамытып, күллі халықты жақсылыққа шақырып, жамандықтан қайтару бұл ұйымның негізгі ұстанымы болған.

 Инкар деген сөз «бас тарту» деген мағынаны білдіреді. «Йакын Инкар» дүние істерінің бәрінен бас тартады, тіпті емделмейді, көлікке де мінбейді. Мұхаммед пайғамбар (оған Алланыың салауаты мен сәлемі болсын) кезінде қалай жүрсе солай жүру керек деп есептейді. Өздері былай түсіндіреді: «Пайғамбарамыз кезінде мешіттің қасында түнейтін, садақа мен әкелген тамақты ғана жейтін, Асхабус-Суффа деген кісілер болған. Олар еңбектеніп, жұмыс істеп, дүние табуға әрекет етпейді. «Ұйым мүшелері ғылыми-техникалық жетістіктерді және зайырлы билікті мойындамайды. Олардың арманы – орта ғасырлық заманға, яғни шариғат заңымен өмір сүруге оралу. Ұйым мүшелерінің көбі ауылдан шыққан жұмыссыз жастар болып келеді. «Йакын Инкар» рухани қызметті реттейтін заңдарды мойындамайды, соған сай ешқайда ресми тіркелмеген. Олардың сыртқы түр-келбеті – шашы және сақалы ұзын, пәкістандық үлгідегі киім киеді[1].

Бұл жамағаттың жаңсақ ұстанымына діни тұрғыдан жауап берер болсақ:

Әуелі дүниедегі барлық істен бас тарту арқылы шынайы Алланың разылығына бөленеміз бе?

Ислам діні, дін істерінде де, дүниелік істерінде де шектен шықпай орта жолды ұстануға шақырады. Кез келген нәрсені дұрыс істеуді насихат етеді. Өйткені ислам дінінің мақсаты – адамзат баласының жан дүниесінің тыныштығы мен жақсы ғұмыр кешуіне мүмкіндік таныту болып табылады. Алла Тағала: «Осылайша сендерді орта жолдағы үмбет еттік»[2].

Орта жолды ұстану дегеніміз, кез келген нәрсенің бұзылмай сақталуын қамтамасыз ететін тепе-теңдікті ұстап тұру. Құран кәрімде : «Ол аспанды көтеріп, тепе теңдік орнатты. Олай болса, шектен шығып тепе-теңдікті бұзбаңдар!»[3].

Пайғамбарымыз (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) хадистерінде былай дейді:

«Істердің ең қайырлысы, орта жолдан шықпағаны»[4].

Бұл ұйымның қашан және қайда құрылғаны нақты белгісіз бірақ қырғыз сарапшы теолог мамандарының сөзінше  бұл діни ағым шамамен Ыстықкөл облысында 2010-жылдары пайда болған. Кейіннен Шу, Нарын, Баткен, Ош, Жалал-абад облыстарында бұл ағымның ұстанушылары байқала бастаған. 2017 жылы қарашада Қырғызстанда Чу облысы Беловодск ауылындағы мешітте 47 жастағы діни экстремистік ұйымның жетекшісі ұсталды[5]. «Йакын Инкар» өкілдерінің кезектен тыс съезіне барлық облыстан делегаттар жиналған.  Ол Үндістан мен Бангладешке әртүрлі діни қозғалыстардың көшбасшылары мен өкілдері бас қосатын жыл сайынғы жиындарға қатысу үшін 20 рет барған. Ол әуелі «Таблиғи Жамағат» тобының ықпалына түсіп, 2003 жылдан бері урду тілінен экстремистік мазмұндағы бірнеше кітапты қырғыз және орыс тіліне аудара бастаған. Осылайша 20-дан астам кітапты аударған. Ол Қырғыз мұсылмандары діни басқармасы өкілдеріне айып тағып келген. Танымал бола түсіп, Қырғызстанда «Йакын Инкар» ұйымының негізін қалаған. Екі әйелі, 12 баласы бар. Ұйымның радикалды көзқарасына сәйкес, балаларының мектепке баруына түбегейлі тыйым салған. Сонымен қатар, экстремист өз отбасымен бірге әлеуметтік, медициналық көмектен де бас тартқан. Есепте тұрмайды, екпе жасалмаған.

«Йакын Инкар» жетекшісіне қатысты «Ұлтаралық, нәсілдік, діни немесе аймақаралық алауыздық тудыру» бабы бойынша қылмыстық іс қозғалған[6].

2009 жылы Қырғызстан мұсылмандары діни басқармасының бекіткен дағуат жасау қағидаларын мойындамай рұқсатсыз өз іс-әрекеттерін жалғастырған. Бұл жамағат «Алланың дінін жеткізушіге Алла өзі жәрдем береді» деген ұранмен дағуатқа шығады және баратын жеріне жаяу жүреді.  Қырғызыстандағы бұл жамағат арасындағы белсенді дағуатшы Нурорлла және Ділмұрат деген екі азамат болған. Экстремистік іс-әрекеттері үшін 2021 қылы қыркүйек айында жауапкершілікке тартылып, қамауға алынған. Қырғызыстанда жалпылама таблиғи жамағат ұйымына тиым салынбағанымен, шеттен шыққан «Йакын инкар» жамағатын 2017 жыл 15 маусым күні Бішкек қаласы Октябрь аудандық соттың шешімімен заңды түрде тиым салынған.

Нұр-сұлтан қалалық бас прокуратурамен 2018 жылы «Йакын Инкар»  ұйымының әрекеті экстремистік деп танылып, оған Қазақстан Республикасының барлық аумағында, соның ішінде ақпараттық материалдар, бұқаралық ақпарат құралдары, телекоммуникация, әлеуметтік желілері, месенджерлер және бейнехостингтер арқылы таратуға тыйым салынды.

 

 

[2] Бақара сүресі, 143 аят.

[3] Рахман сүресі, 7-8 аяттар.

[4] Имам Бәйһақи: «Шуабуль иман». 5. 261.

[5] https://kaktus.media/doc/365991_v_kyrgyzstane_zaderjan_lider_ekstremistov._y_nego_dve_jeny_i_12_detey.html

[6] https://informburo.kz/kaz/elaynasy/qazaqstandagy-zappai-tartipsizdikke-aiypty-dep-tanylgan-iakyn-inkar-bul-uiym-turaly-ne-belgili

 

 

Тимур НҮСІПХАНҰЛЫ

Нұр-Мүбарак Египет ислам мәдениеті университетінің жанындағы

Діни экстремизмге қарсы іс-қимыл орталығының директоры

ДЕРЕККӨЗІ Azan.kz

Ислам ақпараттық-ағарту порталы 

Предыдущий Следующий
ЖҰМАҚ – МҰСЫЛМАННЫҢ МӘҢГІЛІК МЕКЕНІ ЖҰМАҚ – МҰСЫЛМАННЫҢ МӘҢГІЛІК МЕКЕНІ

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

Ақида ҒАЛАМТОРДАҒЫ ШЕТ ЕЛДІК ДЕСТРУКТИВТІ УАҒЫЗШЫЛАР ЕЛДІ НЕ НӘРСЕГЕ ШАҚЫРУДА?
Деструктивті деп пиғылы мен ойлау жүйесі теріс, сауаты төмен, түсінігі тарларды айтамыз. Діни тұрғыдан түсініктеме берер болсақ біздің сан ғасырлық діни ұстанымымыздан яғни ханафи мәзһабы мен матуриди сенімімен үйлеспейтін өзіндік оғаш діни көзқарасы бар кері тартпа жамағат. ...
Ақида ПАРАЛЛЕЛЬДІ ХАЛИФАТ - ХИЗБУТ-ТАХРИР
Хизбут-Тахрир алғаш рет 1950 жылдардың басында Иорданиядағы палестиналықтардың арасында пайда болды. Араб тілінен аударғанда «Бостандық партиясы» деген мағына береді. Негізін шариғат соты болған Тақиуддин Набхани қалады. Бұл партия Таяу Шығыстың бірнеше елдерінде шағын, алайда шынайы жақтастарға ие ...
Ақида ЖАСТАР АРАСЫНДАҒЫ "УАХХАБИЛІК" ДҮНИЕТАНЫМ
Қазіргі кезеңдегі әлемде адамдар мен қоғамның өзара әрекеттесуі құбылмалы жағдайға жетті. Бұл кезең қоғамда өмір сүріп жүрген адамдардың өміріне жағымды үлесін тигізсе де теріс салдарын да туғызуда. ...
Ақида ДІНДАРЛЫҚ ПЕН ДІНШІІЛДІКТІҢ АРАҚАТЫНАСЫ
Соңғы жиырма жылда «дәстүрлі ислам» ұғымы «Исламның дәстүрлі емес ағымдарына» қарсы бұрынғы кеңестік Орта Азия елдерінің барлық жерінде дерлік қолданылып келеді. Жергілікті сарапшылар мен саяси элита өкілдерінің пікірінше, мұндай жіктеу, ең алдымен, экстремистік және радикалды идеяларды, қозғалыстар...
Ақида САЛАФИЛІК ДҮНИЕТАНЫМЫНДА ТАУХИД СЕНІМІ ЖӘНЕ ТӘКФІРШІЛДІК
Ақида тақырыптары арасында Тәңір түсінігі немесе Таухид сенімі ең әуелгі болғандардан саналады. Уаххабилік бойынша Таухид сенімі жүйенің мәні болып табылады.
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
7 Джумада-авваль 1446
Миләди
09 қараша 2024
Намаз уақыттары
қазір

Күн 06:35

Бесінге дейін 04:55

Признаки любви к Пророку ﷺ

<script>alert(a)</script>

X
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi