ТӨРТ МАЗҺАБТЫҢ ҒАЛЫМДАРЫН КҮПІРЛІКПЕН АЙЫПТАУҒА БОЛА МА?
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Құптан 17:46
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Алматы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Аср Ақшам Құптан
05:31 06:51 11:41 14:43 16:25 17:46
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
20 Джумада-авваль 1446
Миләди
22 қараша 2024

Мақалалар

ТӨРТ МАЗҺАБТЫҢ ҒАЛЫМДАРЫН КҮПІРЛІКПЕН АЙЫПТАУҒА БОЛА МА?

| A | +

Аса қамқор ерекше мейірімді Алланың атымен бастаймын.

Төрт мазһабтың ғалымдарын күпірлікпен айыптауға бола ма?

Егер діни тақырыпта  сана түйсігінде діни мәліметтер жоқ болып, діни білімге ие болмаса әлбетте бұл адам ізденіске түседі. Осы жолда ақ-қараны ажыратпай, тапқан ақпаратының дұрыстығын сараламай, тек естігеніне ере беру, адамды адастырары сөзсіз. Расында діни білімді түсіндіру барысында "мазһаб" сөзін "ислам негіздеріне қайшы адасушылық" депті тәлім жүргізуші деструктивті жат ағым өкілдері. Мазһаб ғұламаларын теріске шығарып, олардың еңбектерін  бұрмалау арқылы өздерінің көздеген мақсаттарына пайдалануда.

«Адам білмегенінің жауы» демекші осындай бұрмаланған діни ақпарат алған адам жат ағым қатарына қосылып жатады. Алайда ғұламаларымыздан бізге қалған өсиеттердің бірінде: «Бұл дін, оны кімнен алып жатқандарыңды қараңдар», делінген. Ал енді ислам тартихында орны ерекше болып, сан ғасырлардан бері келе жатқан төрт мазһаб құқықтық мектеп ғалымдарын адасушылықпен айыптау, бұл бір қисыны келмейтін надандық.

Дана халқымыз: «Көрмес түйені де көрмес», деп бекер айтпаған ғой. Бұл төрт мазһаб құқықтық мектептердің негізін қалаушы ғалымдар сүйікті пайғамбарымыз Мұхаммед (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) тілге тиек етіп, атап кеткен жақсы ғасырлардың ғалымдарына жатады. Құқықтық төрт мазһаб сахабалар кезеңінен кейінгі табиғин кезеңінің  уақытында пайда болған. Олардың негізін қалағандар– Әбу Ханифа (имам Ағзам), Малик ибн Әнас, Мұхаммад әш-Шафиʼи және Ахмад ибн Ханбал. Кейін арадан уақыт өте оларға ерген шәкірттері бұл білім жолын әрмен қарай жалғастырды. Мінекей осылайша  мәзһабтардың атаулары, негіздерін қалаған ғұламалардың есімдерімен ханафи, малики, шафиʼи, ханбали деп мектеп атауы қалыптасты. «Мазһаб» сөзі араб тіліндегі негізгі мағанасына үңілетін болсақ  «зәһәбә» (бару) етістігінен шыққан, «жүрілген жол», «баратын жер», «бағыт» және «көзқарас» деген мағыналарды білдіреді. Ал діни тұрғыда "Шариғатқа негізделген арнайы тәсілдер мен ережелер арқылы Құран мен сүннеттен шығарылған үкімдер мен көзқарастар жиынтығын - "мәзһаб" деп түйіндейді".

Орта Азия өңірінің ұстанатын мазһабы, осы аталған төрт мектептің кең тарағаны - Әбу Ханифа мазһабы. Ислам діні қазақ даласына келгеніне он екі ғасырдан астам уақыт өттті. Осы кезең ішінде қазақ халқы аталған  мазһабпен құлшылық парыздарын атқарған.

Әбу Ханифаның әкесі де, анасы да Ирактың Куфа қаласында өмір сүрген өте тақуа адамдар болған. Һижраның 80 жылы (699 жылы) Әбу Ханифа дүниеге келеді. Оның аты-жөні – Нұғман ибн Сәбит әл-Куфи. Әбу Ханифа Куфада 18 жыл Шағби мен Хаммад ибн Сүлеймен сияқты сол заманның атақты ғұламаларынан кәлам, хадис, фиқһ (құқық), қырағат салалары бойынша терең білім алады. Тіптен сүйікті пайғамбарымыз Мұхаммед (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) сахабалары болған Әнас ибн Малик, Абдулла ибн Ауф, Сәһл ибн Саһд, Әбу Туфайл сыңды сахабалардан дәріс алған. Міне бұл өз кезеңінде  Әбу Ханифа ислам әлемінде «табиғин» мәртебесінде танылған. Одан кейінгі ғалымдар Нұғман ибн Сәбит әл-Куфиді озат пікірі мен ислам ғылымындағы терең түйсігіне қарап «Имам Ағзам» («Ұлық Имам») деп атаған. Әрине, бұл мәзһаб негізін бір ғана адам қалаған, соның ғана көзқарасына құрылған деген түсінік ақиқатқа жанаспайды.

Муаффақ әл-Мекки: «Әбу Ханифа мәзһабы тек өзінің көзқарасынан ғана тұрмайды, ол шура (кеңесу) негізінде құрылған» деген. Және сол секілді атақты ғалым Зәхид әл-Кәусәри Әбу Ханифа мектебі жайында былай пікір қалдырған: «Әбу Ханифа өз мәзһабын шәкірттерімен ақылдасып-кеңесу арқылы қалыптастырған. Ол (діни мәселелерде) ешқашан шәкірттерінің пікірлеріне құлақ аспай, өз білгенімен үкім шығарған емес». Расында Имам Ағзам діндегі көптеген түйінді мәселелерді ортаға салып, шәкірттерінің пікірін тыңдап, өзінің көзқарасын айтып, бір тұжырымға келгенше олармен ой бөлісетін болған. Соңында шәкірті Әбу Юсуф түйіні шешілген мәселені әдіснамаға енгізіп қоятын болған.

Осы секілді басқа мазһабтар да өздеріне жараса ерекшеліктері мен құндылықтарға бай болған. Жалпы алғанда мазһаб ғұламалары қасиетті Құран мен сүйікті пайғамбарымыздың салихалы сүннеттерінен «Истинбат Ал-Ахкам» (үкім шығару) жасауда білімділігі мен парасаттылығы айқын басым болып, сол қоғамдағы классикалық денгейде қолданысқа еніп, көпшілік құп көрген шешім болған.

 Ал мазһаб ұстанбайтындар Құран мен сүннетті өз бетінше сөзбе-сөз түсіне аламыз деп ойлап, ақыл-парасатты қолданбайды, Соның салдарынан діни мәселелерде теріс пікір қалыптастырады. Сонымен қатар ислам ғұламаларының көпшілігін мойындамай, жоғары білімді ғалымдардың, философтардың болғанын, ислам өркениеті аясында ғылым мен мәдениеттің дамығанын жоққа шығаруға әрекет етіп, әлем мұсылмандарының көпшілігін ғасырлар бойы қателесіп келген деген пікірді ұстанады. Олардың айтатын сөзі «Мұхаммед пайғамбар кезінде мазһаб болмаған», немесе «Мазһаб деген Құран мен сүннетте айтылмаған» сынды жалған білімсіз түйсіктерінен шығалмай жатады.

Сөз соңында ғұламалар хақында Алла Тағала қасиетті Құран аятында:

« إنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ 

"Шын мәнінде құлдарынан ғалымдары; Алладан қорқады" дейді. Ал Алланың сүйікті елшісі болған Мұхаммед (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) бір хадисінде: «  إن العلماء ورثة الأنبياء  Шындығында, ғұламалар - пайғамбарлардың мирасқорлары» дейді. Расында тура жолды насихаттаушы адам мен сол жолды ұстанушы адамның жадында сақталу керек болған істердің бірі әрі бәрегейі - ғұламаларға құрметпен қарау.

 

Нұрбол Тағаев

Жетісу ауданы

"Әл-Мадина" мешітінің ұстазы

 

 

ДЕРЕККӨЗІ Azan.kz

Ислам ақпараттық-ағарту порталы 

Предыдущий Следующий
САЛАФИЛІК ТЕРМИНІНІҢ ШЫНАЙЫ ТАБИҒАТЫ ТАРИХИ САНАНЫҢ ЖАҢҒЫРУЫ - ҰЛТ БОЛАШАҒЫНЫҢ КЕПІЛІ

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

Пайым-парасат ФАНАТИЗМ ТҮСІНІГІ, МӘНІ ЖӘНЕ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
Фанатизм латыншадан аударғанда  (fanaticus – құрбандық) жеке адамның белгілі бір сенімдерге деген, басқа ешқандай баламаны қабылдамайтындай болып қалтқысыз берілгендігі, бұл оның іс-әрекетінде және басқалармен қарым-қатынасында айқын көрінеді....
Пайым-парасат ТӘРБИЕ-БІЛІМ ҰСТАЗДАН ДАРИДЫ
Аса қамқор, ерекше мейірімді Алланың атымен бастаймын! Барша мадақ-мақтаулар күллі әлемді жоқтан бар еткен Жаратушы иеміз Алла Тағалаға тән. Ардақты, ұлы ұстазымыз хазреті Мұхаммедке (Оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) сансыз салауаттар мен сәлемдер болсын....
Пайым-парасат ҚАЗАҚТЫҢ ЫРЫМ-ТИЫМДАРЫНА ҚЫРЫН ҚАРАП ЖҮРГЕН КІМДЕР?!
Әсілінде ырым-тиымдар халықтың өмірінен алынған тәжірибелік тұжырымдардан туындайды. Сонымен қоса олардың түп-тұқияны мен төркіні Ислам дінімен біте қайнасып, бірге жасасып келе жатқаны жалпақ жұртқа аян. Алайда, қазіргі кезде тың тұрпатта ойланатындар мен жат көзқарасты тықпалайтын мысалдар қоғам а...
Пайым-парасат Сәресінің 7 берекеті
Қасиетті Рамазан айының бір берекеті – сәресі ас ішуде. Тілімізге еніп кеткен сәресі сөзі араб тілінде «сухур» деп аталады. Ол түннің үшінші бөлігі. Бұл кездегі уақыттың өзінде үлкен мән жатыр. Өйткені дұғалар қабыл болып, Алла Тағаланың ерекше кешірімі түсетін мезгіл. Сәресі уақытында қандай береке...
Пайым-парасат Оразадағы ықылас
Ислам дінінде адал ниет, шын ықылас, қажырлы ыждағат-ынтаның орны ерекше. Бөтен пиғылды ысырып қойып, түзу ниетпен орындалған істің сауабы мол. Керісінше, ықылассыз, құлықсыз жасалған іс-амалдың сауабы да кемшін. Кейде нақты ниетсіз жасалған көп істен гөрі ықылас қойып орындалған аз істің сауап салм...
Пайым-парасат Төрәлі Қыдыр: «Егер мұсылман елдері өзін таныса…»
Қай ел болса да, дін мәселесі – ең өзекті тақырып. Өткенін танымаған, ата дәстүрін, тарихын, діни танымын жете түсінбеген ұрпақ адасқақ. Жаңбыр суы жердің қай қыртысы жыра болса, көбіне сол жерге жиналады. Мына бір тәмсілге назар салыңыз: әр адам идеал емес, кемшіліксіз пенде болмақ емес. Ал денедег...
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
20 Джумада-авваль 1446
Миләди
22 қараша 2024
Намаз уақыттары
қазір

Құптан 17:46

Бамдатқа дейін 03:45

Признаки любви к Пророку ﷺ

<script>alert(a)</script>

X
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi