СУРЕТ САЛУДЫҢ ҮКІМІ
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Бесін 12:09
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Алматы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Аср Ақшам Құптан
05:40 06:57 12:09 15:33 17:17 18:34
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
9 Шаабан 1446
Миләди
08 ақпан 2025

Мақалалар

СУРЕТ САЛУДЫҢ ҮКІМІ

| A | +

Сурет – әртүрлі бояулармен: акварельмен (қағазға немесе картон), майлы бояумен (холстқа, картонға, ағашқа), пастельмен (ерекше түрлі-түсті қарындаштармен қағазға немесе картонға) салынатын өнер түрі[1].

Ғалымдар сурет салудың үкімін екіге бөліп қарастырады:

  1. Жансыз заттардың суретін салу. Төрт мәзһабтың (ханафи, мәлики, шафиғи, ханбали) ғалымдары жансыз нәрселердің суретін салуға рұқсат етілгендігіне бірауыздан келіскен[2]. Ибн Аббастан жеткен риуаятта сурет салушыға: «Бұдан басқа жұмыс жасай алмасаң, мына ағаштың суретін немесе кез келген жансыз затты бейнеле» [3], – деген.
  2. Тірі жанның суретін салу. Бұл – ғұламалардың арасында тартысты мәселе. Жұмһур (ханафи, шафиғи, ханбали) ғалымдары тірі жанның толық бейнесін салуға тыйым салған[4]. Пайғамбарымыз (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) «Қиямет күні қатты азапқа тартылатындар – суретшілер»[5], – деген.

Мәлики мәзһабының[6] және заманымыздың көптеген ғалымдары көлеңкесі жоқ жаны бар нәрселердің суреттерін салуға рұқсат береді[7]. Себебі Пайғамбарымыздың (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) кезінде көлеңкесі жоқ суреттерді қолданғаны туралы риуаяттар келген[8]. Тек оны кейбір себептерге байланысты ғана құптамаған[9]. Ал сурет салуға тыйым салынған хадистерді көлеңкесі бар суреттерге қатысты келген деп түсіндіреді[10].  

Десе де ғалымдар сурет салуға тыйым салынған хадистердің құрамына жаны бар нәрсенің бейнесіндегі ойыншықтардың кірмейтінін айтқан[11]. Себебі оның баланың жақсы өсіп, қалыптасуына және бала тәрбиесіне пайдасы мол[12].

Осы ретте заманымыздың ғалымдары ойыншыққа салыстыра отырып білім беру мақсатында жаны бар нәрсенің суретін салуға рұқсат берген[13]. Сондай-ақ тәрбиелік мәні бар, пайдалы, шариғаттың қағидаттарына қайшы келмейтін мултьфильмдерді шығаруға да рұқсат етіледі[14].   

 

ШЕШІМ:

  1. Жансыз заттың суретін салуға рұқсат етіледі.
  2. Білім беруде, ғылыми мақсатта жаны бар нәрсенің суретін салудың оқасы жоқ.
  3. Тәрбиелік мәні бар, шариғаттың қағидаттарына қайшы келмейтін мултьфильмдерді шығаруға болады.
  4. Пайғамбарлардың бейнесін бейнелеу – харам.

 

ҚМДБ Ғұламалар кеңесі

 

[1] https://kk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%83%D1%80%D0%B5%D1%82

[2] «Хашияту ибн Абидин», 1/436. Әл-Айни, «Әл-Бинәя», 2/458. «Әл-Фәтәуә әл-Һиндия», 5/359. Әд-Дәрдир, «Әш-Шәрху әл-кәбир», 2/337. «Мәнәху әл-жәлил әлә мухтасар халил», 3/297. Нәуәуи, «Рәудәту әт-талибин», 7/335. Бәһути, «Кәшшәфу әл-қаннағ», 1/280. Мәрдәуи, «Әл-Инсаф», 1/474. «Әл-Мәусуғату әл-фиқһия», 12/97.

[3] Бұхари, №2225. Мүслим, №2110.

[4] Ибн Нужәим, «Әл-Бәхру әр-райық», 2/29. «Әл-Фәтәуа әл-Һиндия», 5/359. Нәуауи, «Рәудәту әт-талибин», 7/335. Ширбини, «Муғни әл-мухтаж», 3/247. Әл-Буһути, «Кәшшәфу әл-қаннағ», 1/280. «Әл-Иқнағ», 1/92. 

[5] Бұхари, №5950. Мүслим, №2109.

[6] Мәлики мәзһабы бойынша сурет салуға рұқсат болуы үшін төмендегі шарттар табылуы тиіс: 

  • Адам немесе жануар секілді көлеңкесі бар мүсіннің бейнесі салынбауы;
  • Өмір сүре алатындай толық денесі болмауы;
  • Темір, тас, ағаш секілді ұзақ уақытқа шыдайтын заттан жасалмауы («Әл-Мәусуғату әл-фиқһия»», 12/101-102.).

[7] Ибн Абдулбәр әл-Мәлики, «Әт-Тәмһид», 1/301. Әд-Дәрдир, «Әш-Шәрху әл-кәбир», 2/337. «Мәнәху әл-жәлил әлә мухтасар Хәлил», 3/529. Әл-Мутиғи, «Әхкәму әт-тәсуир фи әл-фиқһ әл-исләми бәйнә әл-ибәһә уә әл-хәзр», 22, 35, 60. «Әл-Хәләлу уә әл-хәрәму фи әл-исләм», 102. Шейх Хасанәйн Мухаммад Мәхлуф, «Фәтәуә шәрғия», 1/165.

[8] Бұхари, №5958. Мүслим, №2106.

[9] 1) Суреттің намаз оқушының алдында тұруы; себебі бұл адамның ойын бөледі. Хадисте: «Мына пердеңді алдымнан ал. Себебі ондағы сурет намазыма кедергі келтіріп жатыр», – делінген (Бұхари, №374.).

2) Қабырғаға ілінуі; Айша анамыздан жеткен риуаятта: «Пайғамбарымыз (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) шайқасқа кеткенде суреті бар матаны есікке іліп қойдым. Қайтып келгенде ілулі тұрған суретті көріп, ұнатпағаны жүзінен байқалды. Оны шешіп алып былай деді: «Алла бізге тас пен лайды (қабырғаны) безендіруге бұйырмады». Айша анамыз: «Ол пердені кесіп жастықтың тысын жасап, ішін құрма ағашының қабығымен толтырғанымда, Алла Елшісі (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) бұл ісімді айыптамады», – деді (Мүслим, №2107.).

3) Алланың жаратушы сипатына ұқсауы; бұл сызылған суреттерге емес, көлеңкесі бар мүсіндерге қатысты. Себебі кейбір сахабаралардың жүзігінде атап айтқанда, Ән-Нуғман ибн Муқриннің, Хузайфаның т.б. жануардың суреті болған («Шәрху мағани әл-әсар», 4/263. «Әл-Мәусуғату әл-фиқһия»», 12/109.).

[10] «Мәнәху әл-Жәлил», 3/529.

[11] «Әл-Мәусуғату әл-фиқһияту», 12/112. «әд-Дурру әл-мухтар», 5/226. «Умдәту әл-қари», 12/40, 11/70. «Мәуәһибу әл-жәлил», 4/267. «Тәфсиру әл-Құртуби», 14/275. «Муғниә әл-мухтаж», 4/247-248» Шәрху ән-Нәуауи әлә сахихи Муслим», 11/82.

[12] Әл-Хуләйми, «әл-Мәнхәжу фи шуғби әл-имәни», 3/97. «Әл-Мәусуғату әл-фиқһияту», 12/121. «әл-Муфассал фи әхкәми әл-мәрати уә әл-бәйти әл-муслим», 3/461.

[13] «Әл-Мәусуғату әл-фиқһия»», 12/113.

[14] https://aliftaa.jo/decision/163/%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%b1-%d8%b1%d9%82%d9%85-161-27-2010

ДЕРЕККӨЗІ muftyat.kz

ҚМДБ ресми сайты

Тегтер: ҚМДБ пәтуа
Предыдущий Следующий
Шарапаты мол шағбан айы ОТБАСЫ БАҚЫТЫ ЖӘНЕ ОНЫҢ ҚҰНДЫЛЫҒЫ

Тақырып аясындағы мақалалар

Сұрақ-жауап ТАТУИРОВКАНЫҢ ШАРИҒАТТАҒЫ ҮКІМІ
Татуировка – тері астына бояуыштарды ендіру жолымен салынатын адам денесіндегі сурет[1].
ҚМДБ ПӘТУАЛАРЫ САҚТАНДЫРУДЫҢ ҮКІМІ
Сақтандыру – сақтанушының мүдделері мен мүліктерін белгілі оқиғалардың (сақтандыру жағдайларының) орын алуынан қорғауға арналған жүйе. 
ҚМДБ ПӘТУАЛАРЫ ШАРИҒАТ АУКЦИОНҒА ҚАТЫСУДЫ ҚҰПТАЙ МА?
Аукцион (лат. аuctіo – бәсеке сауда) – көпшілік алдында кім артық төлем ұсынса, бұйым және т.б. зат соған сатылатын бәсекелес жария сауда. Жұмһур ғалымдар сауданың бұл түріне рұқсат береді (Сарахси, «Әл-Мәбсут», 15/138. Тахауи, «Мухтасар ихтиләфи әл-уләмә», 3/60. «Хәшияту әл-Адуа әлә кифәяти әт-тәли...
ҚМДБ ПӘТУАЛАРЫ МЕШІТТЕН ТЫС ЖЕРДЕ ЖҰМА НАМАЗЫН ОҚУҒА БОЛА МА?
Шариғат бойынша жұма намазының дұрыс өтелуі үшін белгілі шарттар орындалуы керек. Атап айтқанда, жұма намазы жалпыға рұқсат етілген жерде оқылуы шарт. Белгілі жамағатқа ғана рұқсат етіп, басқаға келуге тыйым салынса, жұма намазы дұрыс болмайды....
ҚМДБ ПӘТУАЛАРЫ ШАРИҒАТ АУКЦИОНҒА ҚАТЫСУДЫ ҚҰПТАЙ МА?
Аукцион (лат. аuctіo – бәсеке сауда) – көпшілік алдында кім артық төлем ұсынса, бұйым және т.б. зат соған сатылатын бәсекелес жария сауда. Жұмһур ғалымдар сауданың бұл түріне рұқсат береді (Сарахси, «Әл-Мәбсут», 15/138. Тахауи, «Мухтасар ихтиләфи әл-уләмә», 3/60. «Хәшияту әл-Адуа әлә кифәяти әт-тәли...
Сұрақ-жауап Тырнақты бояу (маникюр) үкімі / ҚМДБ пәтуасы
Әйел затына шариғат шеңберінен шықпай сәнденуіне рұқсат етіледі. Бұл ұстанымды ханафи, мәлики, шафиғи, ханбали мәзһаб өкілдерінің барлығы құптайды. Қазіргі таңда әйелдер сәнденудің бір түрі ретінде тырнақ бояуды әдетке айналдырған. Тырнақ бояуға қатысты ғасырымыздағы бірқатар ғалымдар рұқсат берген....

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

пәтуә КВАДРОБЕРДІҢ ШАРИҒАТТАҒЫ ҮКІМІ
Квадробер[1] – бұл жануардың сыртқы түрін (бейнесін) көрсететін бетперделерді, құйрығы мен құлақтарын тағып алып, жануардың іс-қимылдары мен әдеттеріне еліктеп, солар сияқты өмір кешетіндер....
пәтуә КИБЕРБУЛЛИНГТІҢ ҮКІМІ
Кибербуллинг – бұл интернет немесе басқа да әлеуметтік желі, ұялы телефон арқылы біреуді қорқыту, кемсіту, қорлау[1]
пәтуә ТРАМАДОЛДЫ ҚОЛДАНУДЫҢ ҮКІМІ
Трамадол – апиындық анальгетик, синтетикалық препарат. Бұл дәрі кейбір ауру түрлерін тыныштандыру, ауырсынуды басу үшін қолданылады.
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
9 Шаабан 1446
Миләди
08 ақпан 2025
Намаз уақыттары
қазір

Бесін 12:09

Екінтіге дейін 01:33

23. Вопрос о том, что деяния Аллаха являются результатом воли (выбора)

Да смилостивится над нами Аллаһ. Спасибо за предоставленную книгу

X
5 ақп. 2025

Урок 7: Фарды и суннаты гусля

Ас саламу алейкум ва рахматуЛлахи ва баракятух. Женщинам нельзя промывать внутреннюю часть половых о

X
14 қаң. 2025

Переговоры по предстоящему сезону хаджа прошли в Джидде

О ,Аллах забери меня в Хадж

Саид
10 қаң. 2025

Разъяснение касательно ситуации, произошедшей во время пятничной молитвы в Алматы

Ин шаа Аллах я совершу Хадж ради Аллаха ,когда Он меня пригласит и даст ризк

Саид
10 қаң. 2025

96. Ремесло и профессия

Ма шаа Аллах

Саид
10 қаң. 2025
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi