СҮННЕТКЕ АМАЛ ЕТУ
Алматы
Айтекебийский район Аккулинский район Аксу Актогайский район Алга Алматы Алтынсаринский район Амангельдийский район Арал Арқалық Астана Атбасар Атырау Аулиекольский район Аякөз Ақсай Ақтау Ақтөбе Байганинский район Байқоныр Балқаш Баянаульский район Бейнеу Денисовский район Джангельдинский район Екібастұз Енбекшиказахский Жалагашский район Жанакорганский район Жаркент Жаңатас Жаңаөзен Жаңқала Жезқазған Жетісай Житикаринский район Жосалы Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Иргизский район Иртышский район Исатайский район Казыгурт Камыстинский район Капчагай Карабалыкский район Каражал Каргалы Каскелен Келесский район Кентау Кобдинский район Кокпектинский район Кордай Курмангазинский район Курчатов Көкшетау Ленгер Лисаков Майский район Мартукский район Махамбетский район Мақат Мендыкаринский район Миялы Наурзумский район Орал Отрарский район Павлодар Петропавл Риддер Рудный Сайкын Сайрамский район Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Семей Солнечный Степногорск Сузак Сузакский район Сырымский район Сәтпаев Тайынша Талгар Талдықорған Тараз Тарановский район Темиртау Теренкольский район Түркістан Узункольский район Узынагаш Уилский район Урджарский район Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноградский район Чапаев Чемолган Шалқар Шардара Шаян Шиелийский район Шу Шубаркудык Шымкент Щербактинский район Эмба поселок Жезды посёлок Тюлькубас район Шал акына село Атасу село Теренозек Қазалы Қандыағаш Қарасу ауданы Қаратау Қарағанды Қостанай Қызылорда Құлсары Үшарал Өскемен
Бесін 13:08
Алматы
Айтекебийский район Аккулинский район Аксай Аксу Актау Актобе Актогайский район Алга Алматы Алтынсаринский район Амангельдийский район Арал Аркалык Астана Атбасар Атырау Аулиекольский район Аягоз Байганинский район Байқоныр Балхаш Баянаульский район Бейнеу Денисовский район Джангельдинский район Енбекшиказахский Жайрем Жалагашский район Жанакорганский район Жанаозен Жанатас Жанибек Жаркент Жаңқала Жезказган Жетисай Житикаринский район Жосалы Зайсан Индер Иргизский район Иртышский район Исатайский район Казалы Казыгурт Камыстинский район Кандыагаш Капчагай Карабалыкский район Караганда Каражал Каратау Каргалы Каскелен Келесский район Кентау Кобдинский район Кокпектинский район Кокшетау Кордай Костанай Кульсары Курмангазинский район Курчатов Кызылорда Ленгер Лисаков Майский район Майский район Макат Мартукский район Махамбетский район Мендыкаринский район Миялы Наурзумский район Орал Отрарский район Павлодар Петропавловск поселок Жезды посёлок Тюлькубас район Шал акына Риддер Рудный Сайкын Сайрамский район Сарыагаш Сарыкөл ауданы Сарыозек Сатпаев село Атасу село Теренозек Семей Солнечный Степногорск Сузак Сузакский район Сузакский район Сырымский район Тайынша Талгар Талдыкорган Тараз Тарановский район Темиртау Теренкольский район Туркестан Узункольский район Узынагаш Уилский район Урджарский район Усть-Каменогорск Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноградский район Чапаев Чемолган Шалқар Шардара Шаян Шиелийский район Шу Шубаркудык Шымкент Щербактинский район Экибастуз Эмба Қарасу ауданы Үшарал
Алматы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Екінті Ақшам Құптан
06:50 08:08 13:08 16:20 18:03 19:21
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
7 Раджаб 1444
Миләди
29 қаңтар 2023

Мақалалар

СҮННЕТКЕ АМАЛ ЕТУ

| A | +

Қазақ атам мұсылманшылыққа мойынсұнған күннен бастап, сүннетті салтым деп білген. Салт-дәстүрімізге сүннеттің сіңгенінің арқасында атеистік саясат замандарында да біз асыл дінімізден айырылмадық. Дін апиын деген дәуірде қазақ ақындары:

Сатпаймын, сатқан емен дінімді мен,
Өлмейтін, өшпейтұғын күнім білем.
Таппайтын күнде тыным, түнде тыным,
Мұсылман Мұхаммедтің үмбетімін, - деп жырлаған. Қазақ жеріне Ислам аттап кірген күннен саф діннің құндылықтарын сақтағанбыз.

Сүннетпен жүру әрбір мұсылман баласына – міндет. Ал, енді сүннетпен жүру деген не өзі? Хадис кітаптарының өзіміз білетін қазақ және орыс тілдеріндегі аудармаларын оқып, өз бетімізше сүннетті орындай аламыз ба? Олай болса, неге ислам ғұламалары хадистерге том-том түсіндірме еңбектер жазды? Неліктен ғұмырларын хадистерді зерттеуге жұмсады?

Бір кездері жастар: «Мен сүннетпен намаз оқимын. Пайғамбар қалай оқыған болса, дәл солай оқимын. Жұрт сияқты мазһабпен оқымаймын», - дейтін. Әрине, діни сауаты болмағандықтан сүннет тұрғанда мазһабқа жөн болсын дейді. Міне, бұл мәселенің ақ-қарасын ажырататын негізгі нүкте. Сүннет пен мазһабты екі бөлек деушінің өзі діни білімге терең бойламағандығын аңғартады. Арнайы діни білімі жоқ, бірақ жылдар бойы көз майын таусып шариғат оқыған имам ағасына күдікпен қарауы шалалық. Біле білгенге сүннетті ең әуелі қорғайтын бірегей құрал мазһаб. Демек, мазһабқа қарсы болу Құран мен хадиске қарсылық білдіруі. Мәселен, намаз тақырыбында көптеген мәселелер бар. Соның бірі «Мен қалай оқыған болсам, сондай етіп оқыңдар», - деген хадис. Бұл хадис қашан, қай жерде және не себепті айтылғанын білмей мағына беруге болмайды.

Аталмыш хадис фиқһ кітаптарында «қаза намаз» бөлімінде жазылған. Оқиға былай болған. Хандақ шайқасында ешбір мүмкіндігі болмаған мұсылмандар төрт намазды қаза етеді. Шайқастан соң пайғамбарымыз (Алланың оған салауаты мен сәлемі болсын) Біләлға азан шақыруға бұйрық береді. Барлығы жиналып қаза намаздарды рет-ретімен оқиды. Намаз біткеннен кейін Пайғамбарымыз (Алланың оған салауаты мен сәлемі болсын): «Мен қалай оқыған болсам, сондай етіп оқыңдар», - деді. Осы хадис негізінде фиқһ ғалымдары бес қаза намазынан аспаған кісі намаздарын ретімен өтейді деп пәтуа берген.

Менің оқыған хадисімнен басқа ешбір риуаят жоқ дегенді «заң» етіп алған бағзы бауырлар өздері былай тұрсын аяғы ауыр келіншектерін де талтайтып намаз оқытады. Бұл үлкен сауатсыздық. Ғұламалар арасында «Хадисте фақиһтан (шариғат мәселесін жетік білетін ғалымнан) басқа адам қателеседі», - деген қағида бар. Өйткені Құран секілді хадис мәтіні жалпыға қаратылып айтылғанымен жекелеген адамдарға қатысты болып шығады. Кейде керісінше жеке адамға айтылғанымен үкімі жалпыға ортақ болады. Ал, бағзы хадистер үкімі тоқтатылған. Сенім мәселесіне қатысты хадистердің жөні тіпті бөлек. Ал, фиқһ ғылымының маманы хадистегі мұндай мәселені нәзік түсінеді.

Сөзіміз түсінікті болу үшін тарихтан бір мысал айтып көрелік. Хадис мәжілісіне бір әйел сауалмен келеді. Мәжілісте Яхия бин Муғин, Зуһайр бин Хирс және Халаф бин Салих секілді ғұламалар отырады. Әйелдің сұрағы: Етеккір әйел шетінеген баласын жуындыра ала ма?, - еді. Хадис талқылап отырғандар жауап таппай, үндемей қалды. Осы кезде мәжіліске Әбу Сәур кіріп келеді. Ол фақиһ ғалым. Хадисшілер: Әне, анау кісіден сұраңыз, - деп Әбу Сәурді нұсқайды. Ғалым: Ия, етеккір әйел мәйітті жуындыруына болады. Бұған Айша (р.а.) анамыздан жеткен: Сенің етеккірің қолыңда емес, - деген хадис негіз болады. Айша анамыз да етеккір кезінде пайғамбарымыздың (Алланың оған салауаты мен сәлемі болсын) басын жуып беретін. Демек, етеккір әйел тірі адамның басын жуатын болса, марқұмды жуындыруына әбден болады деп пәтуа айтады. Мұны естіген хадисшілер: Ия, дұрыс айтады. Бұл хадисті пәленше түгеншеден, ол пәленшеден риуаят еткен деп шұбыртып жөнеледі. Сонда әйел: Жауапты білсеңіздер жаңа қайда қалдыңдар?, - деген екен.

Әбу Ханифа Ағмаштан бірқатар хадис тыңдайды. Ғалымдардың бас қосып отырғанын естіген жұрт сұрақтармен келе бастайды. Жұрттың сұрақтарына Әбу Ханифа жауап береді. Ағмаш: бұл пәтуаны неге сүйеніп айтып отырсыз деп сұрайтын көрінеді. Әбу Ханифа сіз маған Нахъи риуаят етті, Шаъби риуаят етті және басқа рауилерден деп айтқан хадистерге сүйене отырып айтамын, - деген екен. Сонда Ағмаш: Біз құспыз, ал сіздер құсбегісіздер, - деп айтқан екен. Расында, хадисшілер көп жағдайда пайғамбарымыздың (Алланың оған салауаты мен сәлемі болсын) сөздерін жат алғанымен оның астарлы мағыналарына терең бойлай бермейді. Ал, фиқһ ғалымдары хадисті өмірде пайдаланудың шеберлері болып келеді. Фиқһ сұрақтарымен келгендерге Ағмаш: Мұндай сұрақтарға Нұғман Сәбитұлы жақсы жауап береді. Оған фиқһ ілімінің берекеті берілген деп ойлаймын», - дейді екен.

Сондықтан да болар Пайғамбарымыз (Алланың оған салауаты мен сәлемі болсын): «Кейде хабар жеткен кісі естушіден артық түсінеді. Кейде білім арқалаушы білімді болмайды. Кейде білім арқалаушы өзінен артық түсінушіге білімді жеткізеді», - деп айтқан. Демек, мынадай хадис бар екен, мынау сүннетке сай емес екен деген бос дау-дамайды тоқтатып, төрелікті дін маманына беру қажет.

 

Авторы Төлеби Оспан

Алматы қаласының бас имамы

ДЕРЕККӨЗІ Azan.kz

Ислам ақпараттық-ағарту порталы 

Предыдущий Следующий
АЛЛА ЖОЛЫНДАҒЫ ДОСТЫҚ СҮННЕТКЕ САЙ АМАЛ ЕТУ

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

Мәнһәж СҮННЕТКЕ САЙ АМАЛ ЕТУ
Қазақ атам мұсылманшылыққа мойынсұнған күннен бастап, сүннетті салтым деп білген. Салт-дәстүрімізге сүннеттің сіңгенінің арқасында атеистік саясат замандарында да біз асыл дінімізден айырылмадық....
Мәнһәж МЕШІТ – ИМАНДЫЛЫҚ ҰЯСЫ
Аса рақымды ерекше мейірімді Алланың атымен бастаймын.
Мәнһәж ҚАБІР ӘЛЕМІ ЖӘНЕ ҚАБІР ЗИЯРАТЫНЫҢ МӘДЕНИЕТІ
Қасиетті Құранда айтылғандай Алла Тағала адам баласын тіршілік иелерінің ең ардақтысы етіп жаратқан. Сондықтан тірі адам қандай құрметті болса, қайтқан кісілер де сондай қадірлі. Сол себепті адам тәні көмілген зираттарды құрметтеу, таза ұстау, қорғау, бүлінген жерін түзету секілді бірқатар әдептерді...
Мәнһәж ҚЫЛУЕТ - НӘПСІ ТӘРБИЕСІНІҢ БІР ТӘСІЛІ
«Қылует» — жалғыз, оңашаланып өмір сүруге ұмтылу деген мағына береді. Мұнда негізінен ғұрыпты құлшылықтың біріне жататын «зікір» ғибадаты орындалатын болған.
Мәнһәж МАХАББАТПЕН ЖАРАТҚАН АДАМЗАТТЫ
"Махаббатпен жаратқан адамзатты Сен де сүй Ол Алланы жаннан тәтті..."
Мәнһәж ИСЛАМНЫҢ БЕС НЕГІЗІ
Әрбір заттың негізі, тіреуі болған секілді дініміз Исламның да негізгі тіректері бар. Адам баласының өмірі күллі әлемнің Жаратушысының разылығы мен махаббатына бөлену жолында ақиқатты іздеу көріністеріне толы. Алла Тағала қасиетті Құран Кәрім арқылы, әр бір нәрсенің ақ пен қарасын, дұрыс пен бұрысын...
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
7 Раджаб 1444
Миләди
29 қаңтар 2023
Намаз уақыттары
қазір

Бесін 13:08

Екінтіге дейін 00:59

12 урок: Виды и описания омовения

джазакаллаху хайрон

Ислам Косумов
23 жел. 2022

Задайте вопрос устазам

Сәлематдарсыз ма.Мен сізден бір мәселе жөнінде сұрайын деп едім. Үйде мысығымыз бар еді, сол қайта-қ

X
8 жел. 2022

24 урок: Намаз путника

Ассаламу алейкум.Здесь, имам Кудури, в своей книге по фикху (исламскому праву) говорит о том, что вс

Администратор Azankz
30 қар. 2022

2-урок: омовение - фарды, суннаты, что портит

"Пункт 3: Соблюдать порядок омовения. То есть, как пришло в Коране, сначала моем руки, затем лицо и

Администратор Azankz
15 қаз. 2022

6 причин считать пятницу особенным днем

Уа алейкум ассалям уа рахматулЛахи уа барокятуху!Попробуйте договориться с преподавателем, заранее в

Администратор Azankz
19 там. 2022
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi