Алматы
Алматы Алтынсаринский район Амангельдийский район Арал Атбасар Атырау Аулиекольский район Аякөз Ақтау Ақтөбе Байқоңыр Балқаш Бейнеу Денисовский район Джангельдинский район Екібастұз Жаркент Жаңатас Жаңақала Жаңаөзен Жезқазған Жетісай Житикаринский район Жәйрем Жәнібек Казыгурт Казыгуртский район Камыстинский район Карабалыкский район Карасуский район Келесский район Көкшетау Лисаковск Мактааральский район Мақат Мендыкаринский район Миялы Наурзумский район Нур-Султан Орал Ордабасынский район Отрарский район Павлодар Петропавл Район Байдибека Район Туркибасы Риддер Рудный Сайрамский район Сайхин Сарыағаш Сарыкольский район Сарыөзек Семей Степногорск Сузакский район Сәтпаев Талдықорған Тараз Тарановский район Түркістан Узункольский район Фёдоровский район Хромтау Чапаев Шалқар Шардара Шиели Шымкент Қазалы Қандыағаш Қапшағай Қаратау Қарағанды Қостанай Қызылорда Құлсары Үшарал Өскемен
Бесін 12:46
Алматы
Актау Актобе Алматы Алтынсаринский район Амангельдийский район Аральск Атбасар Атырау Аулиекольский район Аягоз Байконур Балхаш Бейнеу Денисовский район Джангельдинский район Жайрем Жанаозен Жанатас Жангала Жанибек Жаркент Жезказган Жетисай Житикаринский район Казалы Казыгурт Казыгуртский район Камыстинский район Кандыагаш Капшагай Карабалыкский район Караганда Карасуский район Каратау Келесский район Кокшетау Костанай Кульсары Кызылорда Лисаковск Макат Мактааральский район Мендыкаринский район Миялы Наурзумский район Нур-Султан Ордабасынский район Отрарский район Павлодар Петропавловск Район Байдибека Район Туркибасы Риддер Рудный Сайрамский район Сайхин Сарыагаш Сарыкольский район Сарыозек Сатпаев Семей Степногорск Сузакский район Талдыкорган Тараз Тарановский район Туркестан Узункольский район Уральск Усть-Каменогорск Ушарал Фёдоровский район Хромтау Чапаев Шалкар Шардара Шиели Шымкент Экибастуз
Алматы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Екінті Ақшам Құптан
05:27 06:42 12:46 16:55 18:43 19:58
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
9 Сафар 1442
Миләди
27 қыркүйек 2020

Мақалалар

Намаз оқушының алдын кесіп өту күнә ма?

| A | +

Намаз оқушы алдынан бір адамның кесіп өтуінен қауіптенсе, алдына сутра[1] қоюы – мұстахап.

 

Сутра ұзындығы жарты метр немесе одан да ұзын, ал жуандығы саусақтан жіңішке болмағаны жөн. Алдынан кесіп өтпеуі үшін қойылған сутраға жақын тұруы – сүннет. Сутраны тура алдына емес, оң немесе сол жағына қарай қоюы керек. Қоятын еш нәрсе табылмаған жағдайда тігінен немесе жаңа туған айдың көрінісіне ұқсатып көлденең сызық сызып қойса болады[2].

 

Бұған қатысты Әбу Һурайрадан (оған Алла разы болсын) жеткен хадисте: «Сендердің бірің намаз оқитын болса, бет алдына бір нәрсе қойсын, егер қадайтын таяқ болмаса сызық сызып қойсын. Осылай етсе, алдын кесіп өткеннен зияны болмайды»[3],-деген.

 

Намазда тұрғанда тыныш тұру, артық іс-әрекет жасамау абзал болғандықтан, намаз оқушы алдынан кесіп өтушіні тоқтатпауы – мұстахап. Ал тоқтатуды қаласа қолымен ишара етеді немесе «Субхан Аллаһ» сияқты тасбих айту арқылы тоқтатуға болады. Екеуін бірдей қолдану – мәкруһ.

 

Сондай-ақ ер адам алдынан өтуші кесіп өтуге жақын қалғанда, жария оқылатын намаздарда оқып тұрған Құран аяттарын дауыстап оқу арқылы өтпеуіне белгі беруіне, ал әйел адам қолымен ишара ету немесе көкірек тұсында тұрған оң алақанын сол алақанына соғу арқылы белгі беруіне болады.

 

Намаз оқып тұрған адамның алдынан ешбір қажеттіліксіз кесіп өтуге тыйым салынған. Пайғамбарымыз (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын): «Намаз оқушының алдын кесіп өткен адам өзінің қаншалықты күнә жасағандығын білгенде, намаз оқушының алдын кесіп өткенше, қырық тоқтап, күте тұрғаны жақсырақ болар еді»[4],-деген. Хадисті риуаят етуші: «Қырықтан мақсат қырық күн, қырық ай ма, қырық жыл ма екендігін білмедім» деген.

 

Қалай десек те ешқандай себепсіз намаз оқушының алдын кесіп өту күнә болады. Бұл шағын мешіттерде және т.б шағын орындарда оқыған адамның алдында сутра болмаса кесіп өтуіне қатысты. Ал үлкен мешіттерде, ашық далада намаз оқушы сәжде орнына қарағанда көзі жетпейтін жерден алдынан өтетін болса, күнә болмайды[5].

 

Имамның алдына қойылған сутра жамағатқа жетеді. Имамға ұюшы өз алдына жеке сутра қоймайды.

 

Кейбір фиқһ ғалымдары намаз оқушының алдынан біреу өтсе, күнә кімге болатынын бөліп көрсеткен.

  • Егер намаз оқушы алдына сутра қоймай және адамдар жүретін жолда оқыса, басқа жол болмағандықтан оның алдынан бір кісі мәжбүрлі түрде кесіп өтсе, онда күнә намаз оқушыға жазылады;
  • Намаз оқушы алдына сутра қойып оқыса, ешбір себепсіз біреу сутра мен намаз оқушының арасынан өтіп кетсе, алдын кесуші кінәлі болады;
  • Намаз оқушы алдына сутра қоймай оқыса, өтетін басқа жол бола тұра оның алдын бір адам кессе, екеуі де кінәлі болады[6].

 

Ал намаз оқушының алдын ит, мысық, адам, т.б. кесумен намаз бұзылмайды.       

 

Қорыта айтқанда, намаз оқығанда алдынан адамдар өтеді деген ой болса, алдына сутра қоюы керек болады және адамдардың жүріп-тұруына кедергі болмайтын жерде оқуы керек. Басқа адамдар да мұсылман бауырының намазына зияны тимеуін ескеріп, алдын кесіп өтпегені жөн.

 

Шариғат және пәтуа бөлімі

 

[1] Намаз оқып тұрған адамның алдына басқалардан қалқалап тұру үшін қойылатын зат.

[2] Хашияту әт-Таһтауи.

[3] Имам Ахмад риуаяты.

[4] Имам Бухари риуаяты.

[5] «Әл-фәтауа әл-Татархания», 1/630.

[6] әл-Фиқһу әл-Уадих

Предыдущий Следующий
Қара сөз қара өлеңге айналғанда... #13 Отбасы бақыты

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

Сұрақ-жауап Ипотекаға үй алуға бола ма?
Баспана – киім-кешек, құрал-сайман, көлік секілді адамның негізгі қажеттілігі. Біреулер ата-анасынан мұрағы қалған үйге ие болады. Басқалары өз күшімен үй салу немесе дайын ақшаға үй сатып алу арқылы баспанаға қол жеткізеді. Қазіргі таңда несиеге немесе бөліп төлеу шартымен үй сатып алып жатқандарды...
Сұрақ-жауап Имам Әбу Мансур әл-Матуридидің қандай еңбектері бар?
Имам Матуридидің іргелі еңбектері. Матуридидің еңбектері көбіне кәлам, фиқһ және методикасы жайында.
Сұрақ-жауап Кремацияның дініміздегі үкімі қандай?
Кремация (лат. crematіo, cremare – өртеу) – мәйітті арнаулы тәсілмен өртеу әдісі. Алғаш рет соңғы неолит пен қола кезеңдерінде пайда болған (б.з.б. 3 – 2-мың жылдықтар). Ежелгі гректер мен римдіктер адам мүрделерін өртеуді кеңінен қолданды. Жапонияда, Үндістан мен Оңтүстік-Шығыс Азияның басқа да елд...
Сұрақ-жауап Кремацияның дініміздегі үкімі қандай?
Кремация (лат. crematіo, cremare – өртеу) – мәйітті арнаулы тәсілмен өртеу әдісі. Алғаш рет соңғы неолит пен қола кезеңдерінде пайда болған (б.з.б. 3 – 2-мың жылдықтар). Ежелгі гректер мен римдіктер адам мүрделерін өртеуді кеңінен қолданды. Жапонияда, Үндістан мен Оңтүстік-Шығыс Азияның басқа да елд...
Сұрақ-жауап Коронавирус індетінен қайтыс болған адам шейіт санала ма?
Шәһид (шейіт) деп Алла жолында қаза тапқан және дінін, абыройын, отанын дұшпаннан қорғап қайтыс болған мұсылман адамға айтылады.
Сұрақ-жауап Буаз малды союға бола ма?
Әбу Сайд әл-Худури былай дейді: «Пайғамбарымыздан (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) «Уа, Алла Елшісі! Біз түйені, сиырды және қойды бауыздағанымызда ішінен баласы шығып жатады. Оны жей берсек бола ма, әлде лақтырып жібереміз бе?» - деп сұрағанымызда Ол: «Қаласаңдар оны жеңдер, өйткені анасын...
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
9 Сафар 1442
Миләди
27 қыркүйек 2020
Намаз уақыттары
қазір

Бесін 12:46

Екінтіге дейін 00:45

В Германии разработали кроссовки для мусульман

Ва алейкум ассалям ва рахматулЛахи ва барокятуху. Сайт производителя: https://smartkhuffz.comВозмож

Администратор Azankz
23 қыр. 2020

Урок 11. Глава 1: Десятый хадис

Уалейкум ассалам ва рахматуллахи ва баракатух.    Исправлено. Спасибо за подсказку!

Администратор Azankz
23 там. 2020

Урок 10. Гнев, часть 1

Альхамдулиллах. Пусть Аллах будет доволен всеми кто работает над подобными проектами.

Сулейман Аль Кануни
4 там. 2020

Алгоритм заказа жертвоприношения онлайн | Qurban2020

Уалейкум Ассалам!Поправка - оплата только картой Kaspi Gold! Смотрите https://qurban2020.kz/ru/faq/т

Малик Хамзамулин
2 там. 2020
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi