УХУД ШАЙҚАСЫНДАҒЫ ЖЕҢІЛІС СЕБЕПТЕРІ
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Таң 05:21
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Алматы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Аср Ақшам Құптан
05:21 06:40 11:40 14:51 16:33 17:52
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
11 Джумада-авваль 1446
Миләди
13 қараша 2024

Мақалалар

УХУД ШАЙҚАСЫНДАҒЫ ЖЕҢІЛІС СЕБЕПТЕРІ

| A | +

Бадр ғазауатынан жеңіліс тапқан Құрайыш аймақтағы араб тайпалары арасында беделін жолғалтудан қорықты. Араб жазирасындағы басшылықтан айырылмаудың жалғыз жолы мұсылмандардан кек алу еді. Осылайша һижраның 3 жылы қолына қару ұстауға қауқары бар құрайыштың түгел еркегі атқа мінді. Бес қаруы сақадай сай үш мыңға жуық әскер Мәдинаға бет алды.

Суық хабар жетісімен-ақ пайғамбарымыз (с.ғ.с.) сахабалармен кеңес құрды. Жауды қала сыртында қарсы алу немесе қалада бекініп тойтарыс беру керек еді. Көпшілік ашық шайқасты мақұлдады. Алла елшісі (с.ғ.с.) қалада бекініп соғысуды жөн санағанымен көпшіліктің ойына қарсы шықпай келісті.

Мәдиналықтар мың кісілік қол еді. Ухуд тауына жеткенде екіжүзділер: «Соғысуды білсек, сендермен бірге барар едік. Алайда, неліктен біз өз басымызды қатерге тігуіміз керек?» – деп мұсылман әскерінен бөлініп кетіп қалды. Мұнафиқтар Мәдина әскерінің үштен бірін құрайтын. Жетекшілері Абдулла бин Убай осы әрекетімен мұсылмандардың рухын түсірмек еді.

Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) жеті жүз әскерді үш жасаққа бөліп қолбасшы етіп Ұмайырұлы Мұсғаб, Худайырұлы Усайд және Мұнзирұлы Хубәбты тағайындады. Әскерге табанды болуды, әр бұйрықты екі етпей орындауды әмір етті. Мұсылман әскері арқа тұсын тауға беріп қамалдай қорғанысын қамтамасыз етті. Бұған қосымша Ухуд тауына елу садақшыны шығарып: «Біздің жеңіп жатқанымызды көрсеңдер де орындарыңды тастап кетуші болмаңдар, жау бізді тас-талқан етіп жатса да көмекке келуші болмаңдар», – деп шегелеп бұйрық берді.

Әп-сәтте шайқас басталып-ақ кетті. Мұсылман әскерінің басымдылығы айқын көрініп тұрды. Өйткені, әскер пайғамбар бұйрығын бұлжытпай орындап жатқан еді. Мүшриктер әскері жеңіліс тауып, бас сауғалап бытырап қашуға айналды. Мұсылман әскері асығыстық танытып, олжа жинаумен әуре-сарсаңға түсті. Шайқасты таудан бақылап тұрған садақшылардың көпшілігі соғыс бітті деп қорғап тұрған орындарын тастап, төменге қарай түсе бастады. Мұны байқаған меккелік атты әскердің қолбасшысы Уалидұлы Халид (мұсылман болмаған кезі) әр жерде тұрған садақшыларды оңай қырып салды да, мұсылман әскерінің ту сыртынан шабуылдады. Осылайша мұсылмандар жау қоршауына қалай түскенін сезбей де қалды. Әп-сәтте қолда тұрған жеңістен айырылып қалды.

Тіпті, пайғамбар өлтірілді деген хабар тарап кетті. Мұны естіген мұсылмандар абдырап қалды. Сындарлы сәтте ардақты пайғамбарымыз (с.ғ.с.) бір топ сахабаны жанына жинап, асқан ерлік көрсетті. Алла елшісінің дін аман екенін көрген мұсылмандар да еңсесін тіктіп қайта рухтанды. Әлсіреп қалжыраған сахабалар жауға жеңіле қойған жоқ. Бірақ, әлден әл қалмаған еді.

Осы жағдай Құранда: «Сонан соң (Алла) сендерге қайғыдан кейін тыныштық ұйқысын жіберді де сендердің бір тобыңды баурап алды…[1]», – деп суреттеледі.  Сахаба Әбу Талха (р.а): «Ухуд күні әлсіреп қалжырағандар қатарында мен де болдым. Қылышым қолымнан бірнеше рет түсті. Түсіп кетеді, қайта қолыма аламын. Түсіп кетеді, қайта қолыма аламын», – деп еске алады. Әскер Мәдинаға оралды. Түнде күш-қайраты қалмаған мұсылмандар ұйқыға жатты. Алайда, ертесіне шайқасқа қатысқан әскер жау ізіне түсу үшін қамдансын деген пайғамбардан бұйрық келді.

Ухуд шайқасында жетпіс сахаба шейіт болды. Жаралылар да сол шама. «Әли-Имран» сүресінің елу аяты осы ғазауатқа қатысты түскен. Онда ғазауат оқиғалары мен жеңіс һәм жеңіліс себептері баян етілген. Бұл шайқас мұсылмандар үшін ауыр әрі қайғылы болғанымен әр замандағы және әр жердегі үмбет үшін аса зор тәрбиелік мәні бар. Аталмыш ғазауаттан бірқатар тәлімдік және тәрбиелік жайттарды қарастырып көрейік.

Пайғамбарға (с.ғ.с.) сүйіспеншілік. Әбу Талха, Әбу Дужәнә сынды сахабалар Алла елшісіне бағытталып атылған жебелерге денелерін қалқан етті. Бір деректе Әбу Талха тәнінде найза түйреген, қылыш тиген және жебе кірген жетпіске тарта жарақат болғаны жазылады. Сахабалар пайғамбардың табанына кірген тікен, маңдайыма кірсін деп шыбын жанын қатерге тікті. Сахабалар (р.а.): «Мені ата-аналарыңнан, бала-шағаларыңнан және барлық адамдардан артық жақсы көрмейінше кәміл иманды болмайсыңдар[2]», – деген пайғамбар өсиетімен өмір сүрді.

Күнәнің салдары. Жеңілістің ең басты себебі – күнә. Аталмыш шайқас үмбеттің жеңілуі және жеңістің кешігуі күнә екенін көрсетті. Әскерді қорғап тұрған таудағы садақшылар пайғамбар бұйырығын бұзды. Бір күнә салдарынан жеңіс мұсылмандар уысынан сытылып шығып кетті. Жалпы көптеген мемлекеттер мен өркениеттер белең алған күнә салдарынан тарих сахнасынан біржола жоғалып кеткен. Барлық қиыншылықтар – күнәнің заңды нәтижесі. Күнә жайлаған жерде бақытсыздық қоса қоныстанады. Сондықтан жетістікке жетуді мұрат еткен адам күнәдан іргесін алыс салуы қажет.

Дүниеқұмарлық. Ибн Масғұд (р.а.) «Ухуд күні мына аят түскенге дейін пайғамбар сахабалары арасында дүниені жақсы көретін біреу бар деп ойламадым. Құранда: «…Сендерден біреулер дүниені қалайды да біреулер ақыретті қалайды…[3]», – деген.  Ибн Аббас (р.а.) Алла Тағала қалауымен Ухуд күні мүшриктер жеңілген кезде таудағы садақшылар: «Жұртқа жетіп алайық, бізден бұрын олжа алмасын. Әйтпесе, жұрттан кейін қаламыз», – деп қорғаныс шебін тастап кетті. Садақшылардың екінші тобы: «Пайғамбар рұқсат бермейінше орнымыздан тапжылмаймыз», – десті.

Демек, дүниеқұмарлық қасіретке ұшыратады. Ақырет пен дүние қатар келгенде немесе құлшылық пен тіршілік таңдауы тұрғанда не істеу керек? Ақыретті таңдау дүниенің ісін оңынан етеді. Әуелі құлшылық ету, тіршіліктің берекетін келтіреді. Ал дүниеге деген тойымсыздық пен ашкөздік адамға жақсылық әкелген емес.

Мейірімділік пайғамбары. Ардақты пайғамбарымыз (с.ғ.с.) ерекше мейірімді жан еді. Әр адам оның мейірімін сезінетін. Ол бай мен кедейді, атақты адам мен қарапайым адамды мейірімімен жаулап алған еді. Мейірбандығын көрген сахабалар пайғамбарымыз үшін жанын беруге даяр тұратын. Тіпті, осы шайқаста да бұйырығын бұзған сахабаларға, пайғамбар өлтірілді деген хабарды естіп қашқандардың ешқайсысына қатты сөйлемей, жұмсақтығымен кешірді. Тіпті, майданда тісі сынып, мүбәрак жүзі қан шайғанда мүшриктерге бір ауыз теріс бата жасамады. Керісінше: «Уа, Алла! Менің жұртымды кешіре гөр. Олар не істеп жатқанын білмейді[4]», – деп жарылқау тіледі. Өйткені, пайғамбарымыз (с.ғ.с.) жер бетіне иләһи мейірімділікті тарату үшін жіберілген елші. Ол адам баласына жамандық тілемейтін пайғамбар.

Түйіндей айтқанда, бұл шайқаста мұсылмандар жеңістің де, жеңілістің де дәмін татты. Шейіт болып жер жастанғандар да болды. Бұл сахабалар үшін өте қымбат сабақ болды. Десе де, бұл қияметке дейін әр дәуірдегі мұсылман үмбетіне маңызды дәріс болып қала бермек.

Төлеби ОСПАН,

Алматы қаласының Бас имамы

[1] Әли Имран сүресі, 154-аят.

[2] Бұхари.

[3] Әли-Имран сүресі, 152-аят.

[4] Имам Ахмад.

Авторы muftyat.kz

ДЕРЕККӨЗІ Azan.kz

Ислам ақпараттық-ағарту порталы 

Предыдущий Следующий
КҮНӘНІ ЖАСЫРУ ҮШІН ӨТІРІК АЙТУҒА БОЛА МА? ИСЛАМ - БЕЙБІТШІЛІК ӘРІ АМАНДЫҚ

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

Пайғамбар өмірбаяны ПАЙҒАМБАР БҰЗДЫРҒАН МЕШІТ
Ислам тарихында «Дирар мешіті», зиян келтіруші мешіт деген оқиға бар. Бұл үмбет үшін ең қастерлі мекен мешітті сылтау етіп, мұсылман қоғамына арандату әрекеті еді. Әз-Пайғамбар (с.ғ.с.) Тәбук жорығынан қайтып келе жатқанда Қасиетті Құранның: «Бір топ мұнафиқ исламға және мұсылмандарға зиян келтіру, ...
Пайғамбар өмірбаяны ОНЫҢ МІНЕЗІ ҚҰРАН ЕДІ...
Алланың қалауымен қасиетті Мәуліт айына да келіп жеттік. Бұл – соңғы елші, екі дүние сардары, барша пайғамбарлардың мөрі Мұхаммед (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) пайғамбардың дүниеге келген айы. Адам баласына тән ортақ құндылықтар бір бойынан табыла білген бірден-бір тұлға – ғаламға рақым ...
Пайғамбар өмірбаяны ПАЙҒАМБАРҒА УАХИ ҚАЛАЙ КЕЛДІ?
Алла Тағаладан пайғамбарларға тікелей немесе елші арқылы келетін анық хабарлар «уахи» деп аталады. Құранда Алла Тағаланың араға, Мұсаның анасына, Исаның ізбасарларына, періштелерге, жерге және аспанның жеті қабатына уахи етілгені айтылады....
Пайғамбар өмірбаяны «МҰХАММЕД» ЕСІМІ НЕ МАҒЫНА БІЛДІРЕДІ?
Әрбір есімнің терең мән-мағынасы, артықшылығы болатыны сөзсіз. Ал біз жақсы көретін Ардақты Пайғамбарымыздың (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) «Мұхаммед»деген есімі қандай мағына береді?...
Пайғамбар өмірбаяны ЕКІ ДҮНИЕ СӘРУАРЫНА ДЕГЕН СҮЙІСПЕНШІЛІК
Мұсылмандар анасы Айшадан жиені, табиғин Ұруа бин Зұбайыр Пайғамбарымыздың мінез-құлығын айтып беруін сұрайды. Сонда, Айша анамыз: Сен Құран оқымайсың ба? Оның мінезі Құран еді деген екен. Ұруа өмірінде бірде бір күнін Құран оқымай өткізбейтін ғалым еді. Демек, ардақты пайғамбардың әрбір сөзі мен іс...
Пайғамбар өмірбаяны МҮБАРАК МӘУЛІТ АЙЫ
Мәуліт - арабша «туылу», «туылған уақыты» деген мағыналарды білдіреді. Адамзаттың асылы, Пайғамбарлардың ардақтысы - Мұхаммед (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) Пайғамбардың дүниеге келген уақытына байланысты атап өтілетін күн - мәуліт деп аталады. Бұл алғашқы кезде діни мереке болмаған,  кей...
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
11 Джумада-авваль 1446
Миләди
13 қараша 2024
Намаз уақыттары
қазір

Таң 05:21

Имсакқа дейін 00:56

Признаки любви к Пророку ﷺ

<script>alert(a)</script>

X
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi