САҚАЛ БОЯУҒА БОЛА МА?
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Құптан 17:59
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Алматы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Аср Ақшам Құптан
05:12 06:29 11:39 14:59 16:42 17:59
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
4 Джумада-авваль 1446
Миләди
05 қараша 2024

Мақалалар

САҚАЛ БОЯУҒА БОЛА МА?

| A | +

Имам әл-Хаскафи өзінің Дуррул мухтар кітабында бұл мәселе жөнінде былай дейді: "Ер кісілерге (ағарып, ұсқынсыз болып қалған) шаш-сақалын (су өтетіндей) бояуы мустахаб",  - себебі, Пайғамбарымыз (Оған Алланың игілігімен сәлемі болсын):

إن اليهود والنصارى لا يصبغون، فخالفوهم

«Яхудилермен Насаралар шаш-сақалдарын боямайды сендер оларға қайшы келіңдер»[1].-деп,  басқа дін өкілдері шаш-сақалы ағарып кетседе боямайтынын, сондықтан мұсылманға оларға ұқсамай, ағарған шаш-сақалды бояу мұстахаб екенін білдірді.

Ең дұрыс пікір бойынша бұл үкім соғыс жағдайы болмаса да осылай қалады. Пайғамбарымыз (Оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын) шаш-сақалын боямаған. Ал шаш-сақалды қараға бояу ерлерге мәкрух, әлсіз көз қараста мәкрух емес деп те айтылған». Имам Ибн Абидин осы мәтінді төмендегідей ашықтайды: Ал шаш-сақалдан бөлек, аяқ-қол түктерін бояу мәкрух, себебі онда әйелдерге еліктеу бар. Ал Пайғамбарымыздың (Оған Алланың игілігімен сәлемі болсын) бояуды қолданбаған себебі, ол кісі бояуға мұқтаж болған жоқ, Бухариде келген риуаятта ол кісінің шаш-сақалында он жеті тал шашы ғана ағарғаны айтылады. Әбу Бәкірдің (Алла ол кісіден риза болсын) қынамен шаш бояғандығы, бірақ оны жасырғандығы риуаяат етіледі. Қарамен шаш-сақал бояу аз-Захира кітабындай айтылғандай: «Соғыс кезінде дұшпанды қорқытуға көмек бергендіктен мақтаулы амал болады, ал егер соғыстан басқа кезде өзіне немесе әйелге жағу үшін зейнет ретінде қолданса, бұл мәкрух болады және көпшілік Ханафи ғұламалары осы пікірде, кей ғалымдар қараға бояу мәкрух еместігін айтады. Имам Әбу Юсуф айтты:  Әйелім маған қалай зейнеттенгенін қаласам, олда менің солай зейнеттенгенімді қалайды»[2].

Бұл – шаш-сақалды бояудың шариғаттағы үкімі. Оның дәретке байланысты үкіміне келсек, шаш-сақалды шариғатымыз белгілеген бет (яғни, тігінен – маңдайдың шетінен бастап иектің астына дейін, ал көлденеңінен – оң құлақтың жұмсағы мен сол құлақтың жұмсағына дейінгі аралығын) жуудың және басқа масих тарту аясына кіреді. Сондықтан су өткізбейтіндей краскамен шаш-сақалды бояу, ғұсыл-дәретке кедергі болғандықтан шариғатымызда харам болып табылады.

Қорытынды:

  1. Шаш-сақалы ағармаған адам Пайғамбарымыздан үлгі алып бояу қолданбағаны құпталады.
  2. Ерлерге ағарып, ұсқынсыз болып қалған шаш-сақалды қарадан басқа, әйелдерге ұқсап қалмайтындай реңмен бояу мустахаб.
  3. Соғыс жағдайында шаш-сақалды қараға бояу жақсы көріледі.
  4. Шаш-сақалдан бөлек түктерді бояу мәкрух.
  5. Шаш-сақал бояйтын зат су өткізетін болуы керек, егер олай болмаса сол затты бояу ретінде қолдану харам болады және осы шарт әйелдерге де қатысты.

 

 

Елбек Тасболатұлы

Алматы қаласы бойынша

Пәтуа бағытына жауапты найб имам

 

[1] Бухари, 3462.

[2] Раддул муһтар, 9/605.

ДЕРЕККӨЗІ Azan.kz

Ислам ақпараттық-ағарту порталы 

Предыдущий Следующий
МӘУЛІТ АЙЫ МҮБАРАК БОЛСЫН АЛЛАНЫҢ ӨЗІ ДЕ РАС, СӨЗІ ДЕ РАС

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

Сұрақ-жауап Марқұмның атынан құрбан шалуға бола ма?
Дүниеден озған адамның (марқұмның) атынан сауап ниетінде құрбан шалуға болады. Бірақ, мойнына құрбан шалу уәжіп болған кісі ең әуелі өз атынан құрбандық шалуға тиісті....
Сұрақ-жауап Құрбандыққа қандай мал шалынады?
Құрбандыққа таңдап алынған малдың сау, мінсіз болуы талап етіледі.
Сұрақ-жауап Буаз малды союға бола ма?
Алла Тағала жер бетіндегі барлық нәрсені адамзаттың пайдасы үшін жаратты. Ол туралы Құранда: هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُم مَّا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا «Ол (Алла) жердегі нәрселердің бәрін сендер (адамдар) үшін жаратты»[1]-дейді. Адам баласы жаратылғалы мал мен жануарлардың етін жеп күнелтеді....
Сұрақ-жауап Құрбандық қай уақытта шалынады?
Құрбандық шалудың белгілі уақыты бар. Құрбандықты одан алдын немесе кейін шалуға болмайды. Уақытынан бұрын шалған құрбандық өз отбасы үшін сойылған мал іспетті. Ол құрбандық болып есептелмейді. Ал уақытынан кейін шалса, оның етін садақа ету уәжіп болады, одан өзі жемейді[1]....
Сұрақ-жауап Құрбан шалғанда ниет ету шарт па?
Негізінде әрбір іс міндетті түрде ниет етумен басталады. Кейбір ғибадаттарда нақты ниет етілмесе, көзделген мақсат орындалмай, жай бір әрекет болып қалуы мүмкін.
Сұрақ-жауап Құрбандық орнына садақа беруге бола ма?
Ханафи мәзһабы бойынша құрбан айт күндері құрбан шалу бай[1], муқим (жолаушы болмаған), азат мұсылманға – уәжіп.
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
4 Джумада-авваль 1446
Миләди
05 қараша 2024
Намаз уақыттары
қазір

Құптан 17:59

Бамдатқа дейін 04:12

Признаки любви к Пророку ﷺ

<script>alert(a)</script>

X
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi