Алматы
Алматы Алтынсаринский район Амангельдийский район Арал Атбасар Атырау Аулиекольский район Аякөз Ақтау Ақтөбе Байқоңыр Балқаш Бейнеу Денисовский район Джангельдинский район Екібастұз Жаркент Жаңатас Жаңақала Жаңаөзен Жезқазған Жетісай Житикаринский район Жәйрем Жәнібек Казыгурт Казыгуртский район Камыстинский район Карабалыкский район Карасуский район Келесский район Көкшетау Лисаковск Мактааральский район Мақат Мендыкаринский район Миялы Наурзумский район Нур-Султан Орал Ордабасынский район Отрарский район Павлодар Петропавл Район Байдибека Район Туркибасы Риддер Рудный Сайрамский район Сайхин Сарыағаш Сарыкольский район Сарыөзек Семей Степногорск Сузакский район Сәтпаев Талдықорған Тараз Тарановский район Түркістан Узункольский район Фёдоровский район Хромтау Чапаев Шалқар Шардара Шиели Шымкент Қазалы Қандыағаш Қапшағай Қаратау Қарағанды Қостанай Қызылорда Құлсары Үшарал Өскемен
Күн 07:11
Алматы
Актау Актобе Алматы Алтынсаринский район Амангельдийский район Аральск Атбасар Атырау Аулиекольский район Аягоз Байконур Балхаш Бейнеу Денисовский район Джангельдинский район Жайрем Жанаозен Жанатас Жангала Жанибек Жаркент Жезказган Жетисай Житикаринский район Казалы Казыгурт Казыгуртский район Камыстинский район Кандыагаш Капшагай Карабалыкский район Караганда Карасуский район Каратау Келесский район Кокшетау Костанай Кульсары Кызылорда Лисаковск Макат Мактааральский район Мендыкаринский район Миялы Наурзумский район Нур-Султан Ордабасынский район Отрарский район Павлодар Петропавловск Район Байдибека Район Туркибасы Риддер Рудный Сайрамский район Сайхин Сарыагаш Сарыкольский район Сарыозек Сатпаев Семей Степногорск Сузакский район Талдыкорган Тараз Тарановский район Туркестан Узункольский район Уральск Усть-Каменогорск Ушарал Фёдоровский район Хромтау Чапаев Шалкар Шардара Шиели Шымкент Экибастуз
Алматы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Екінті Ақшам Құптан
05:55 07:11 12:40 16:18 18:02 19:18
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
4 Раби-авваль 1442
Миләди
21 қазан 2020

Мақалалар

Қара сөз қара өлеңге айналғанда... #14

| A | +

ОН ТӨРТІНШІ СӨЗ

 

Тірі адамның жүректен аяулы жері бола ма? Біздің қазақтың жүректі кісі дегені – батыр кісі дегені. Онан басқа жүректің қасиеттерін анықтап біле алмайды. Рақымдылық, мейірбандылық, әртүрлі істе адам баласын өз бауырым деп, езіне ойлағандай оларға да болса игі еді демек, бұлар – жүрек ісі. Асықтық та – жүректің ісі. Тіл жүректің айтқанына көнсе, жалған шықпайды. Амалдың тілін алса, жүрек ұмыт қалады. Қазақтың «жүректісі» мақтауға сыймайды. Айтқанға көнгіш, уағдада тұрғыш, бойын жаманшылықтан тез жиып алғыш, көштің соңынан итше ере бермей, адасқан көптен атының басын бұрып алуға жараған, әділетті ақыл мойындаған нәрсеге, қиын да болса, мойындау, әділетті ақыл мойындамаған нәрсеге, оңай да болса, мойындамау – ерлік, батырлық осы болмаса, қазақтың айтқан батыры – әншейін жүректі емес, қасқыр жүректі деген сөз.


Қазақ та адам баласы ғой, көбі ақылсыздығынан азбайды, ақылдың сөзін ұғып аларлық жүректе жігер, қайрат, байлаулылықтың жоқтығынан азады. Білімді білсе де, арсыз, қайратсыздығынан ескермей, ұстамай кетеді. Жаманшылыққа бір елігіп кеткен соң, бойын жиып алып кетерлік қайрат қазақта кем болады. Осы жұрттың көбінің айтып жүрген мықты жігіт, ер жігіт, пысық жігіт деп ат қойып жүрген кісілерінің бәрі – пәлеге, жаманшылыққа еліртпек үшін, бірін-бірі «айда, батырлап!» қыздырып алады да, артын ойлатпай, азғыратұғын сөздері. Әйтпесе құдайға терістіктен, не ар мен ұятқа терістіктен сілкініп, бойын жиып ала алмаған кісі, үнемі жаманшылыққа, мақтанға салынып, өз бойын өзі бір тексермей кеткен кісі, тәуір жігіт түгіл, әуелі адам ба өзі?

 

Абай Құнанбайұлы

 

ОН ТӨРТІНШІ ӨЛЕҢ

 

Мен кейде ойланам да, таң қаламын,
Дидарын тамашалап паң даланың.
Жаралған жұмсақ қана жұмыр еттен,
Жүректен аяулысы бар ма адамның?

 

Өтірік сыйласқан боп құр алдайды,
Жауласпай, дауласпай да жүре алмайды.
Қазақтың жүректісі – батыр кісі,
Басқалай қасиетін біле алмайды.

 

Жатса да алға баспай, жүдеп ісі,
Келмейді өзін-өзі түзегісі.
Рақым, мейіріммен бауыр басып,
Езіле ойлау да бір жүрек ісі. 

 

Құдайдан бақ-береке қонбағасын,
Батырар тәкаппарлық сорға басын.
Әділет, ақыл, ерлік – бәрі бекер,
Жүректе қайрат, жігер болмағасын.

 

Өтірік, жалған мақтап, мәз қылуы –
Қазақтың қазаққа ор қаздыруы.
Көбінің «ай, батырлап» айтып жүрген
сөздері – жамандыққа азғыруы.

 

Мұқатып бірін-бірі мазақпенен,
Өмір ғой өтіп жатқан азаппенен.
Соңынан көштің итше ере бермей,
Бой жиып алар қайрат қазақта кем!

 

Әлібек Шегебай

ДЕРЕККӨЗІ Azan.kz

Ислам ақпараттық-ағарту порталы 

Предыдущий Следующий
Ғазиз ЖУСИПОВ. Тақуалық сипаты Мұсылманды қарғауға (лағнет айтуға) бола ма?

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

Сұрақ-жауап Мұсылманды қарғауға (лағнет айтуға) бола ма?
Лағнет – алыстату, қуылу деген мағынаны білдіреді. Егер лағнет Алла тарапынан айтылса, ол жақсылықтан алыстау, қуғындалуды, ал пенде тарапынан болса балағаттауды, жаман тілекті білдіреді[1]. Ибн Хажар: «Лағнет – Алла Тағаланың рахметінен алыстататын жаман тілек»[2] дейді....
Сұрақ-жауап Намаз оқушының алдын кесіп өту күнә ма?
Намаз оқушы алдынан бір адамның кесіп өтуінен қауіптенсе, алдына сутра[1] қоюы – мұстахап.
Сұрақ-жауап Ипотекаға үй алуға бола ма?
Баспана – киім-кешек, құрал-сайман, көлік секілді адамның негізгі қажеттілігі. Біреулер ата-анасынан мұрағы қалған үйге ие болады. Басқалары өз күшімен үй салу немесе дайын ақшаға үй сатып алу арқылы баспанаға қол жеткізеді. Қазіргі таңда несиеге немесе бөліп төлеу шартымен үй сатып алып жатқандарды...
Сұрақ-жауап Имам Әбу Мансур әл-Матуридидің қандай еңбектері бар?
Имам Матуридидің іргелі еңбектері. Матуридидің еңбектері көбіне кәлам, фиқһ және методикасы жайында.
Сұрақ-жауап Кремацияның дініміздегі үкімі қандай?
Кремация (лат. crematіo, cremare – өртеу) – мәйітті арнаулы тәсілмен өртеу әдісі. Алғаш рет соңғы неолит пен қола кезеңдерінде пайда болған (б.з.б. 3 – 2-мың жылдықтар). Ежелгі гректер мен римдіктер адам мүрделерін өртеуді кеңінен қолданды. Жапонияда, Үндістан мен Оңтүстік-Шығыс Азияның басқа да елд...
Сұрақ-жауап Кремацияның дініміздегі үкімі қандай?
Кремация (лат. crematіo, cremare – өртеу) – мәйітті арнаулы тәсілмен өртеу әдісі. Алғаш рет соңғы неолит пен қола кезеңдерінде пайда болған (б.з.б. 3 – 2-мың жылдықтар). Ежелгі гректер мен римдіктер адам мүрделерін өртеуді кеңінен қолданды. Жапонияда, Үндістан мен Оңтүстік-Шығыс Азияның басқа да елд...
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
4 Раби-авваль 1442
Миләди
21 қазан 2020
Намаз уақыттары
қазір

Күн 07:11

Бесінге дейін 04:59

В Великобритании создали "Uber для имамов"

C одной стороны испытываешь радость за британских мусульман, их авангардный настрой и бескорыстное ж

Джастин Алматинский
13 қаз. 2020

В Германии разработали кроссовки для мусульман

Ва алейкум ассалям ва рахматулЛахи ва барокятуху. Сайт производителя: https://smartkhuffz.comВозмож

Администратор Azankz
23 қыр. 2020

Урок 11. Глава 1: Десятый хадис

Уалейкум ассалам ва рахматуллахи ва баракатух.    Исправлено. Спасибо за подсказку!

Администратор Azankz
23 там. 2020

Урок 10. Гнев, часть 1

Альхамдулиллах. Пусть Аллах будет доволен всеми кто работает над подобными проектами.

Сулейман Аль Кануни
4 там. 2020
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi