ДЕСТРУКТИВТІ ДІНИ АҒЫМДАРДАН САҚТАНЫҢЫЗ!
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Құптан 17:46
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Алматы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Аср Ақшам Құптан
05:31 06:51 11:41 14:43 16:25 17:46
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
20 Джумада-авваль 1446
Миләди
22 қараша 2024

Мақалалар

ДЕСТРУКТИВТІ ДІНИ АҒЫМДАРДАН САҚТАНЫҢЫЗ!

| A | +

Көзiңдi аш, оян, Қазақ, көтер басты,

Өткiзбей қараңғыда бекер жасты.

Жер кеттi, Дiн нашар боп, Хал қараң боп,

Қазағым ендi жату жарамасты. – деп, ақын атамыз Міржақып Дулатұлы жырлағандай, қашан да елім деген ер азаматтардың алға қойған мақсаты: келешек ұрпақ болашағы мен елінің ертеңі болары сөзсіз.

Десек те, көреген ғұламаларымыздың ғасырлар бұрын ескертіп кеткен зар-заманына бүгінгі күн қайтадан оралғандаймыз. Көз ілеспестен қарыштап дамып жатқан технологиялармен бірге ұлттық құндылықтарымыздың (тіл, дін, салт-дәстүр) құлдырауы қатар жүріп жатқандай. «Заман талабына қарай адам талғамы өзгереді» десек, заманды жасаушы адам екендігін ескерместен айтқан болар едік. Ғасырлар бойы қалыптасқан рухани құндылықтарымыз бен мәдени мұрамызды заман ағымына қалдырып, жаңа ұрпақты дүниеге дүдәмәлдау күйде әкеле жатырмыз. Ұлт зиялысы Ахмет Байтұрсынов: «Ұлттың сақталуы мен жоғалуына да себеп болатын – халықтың өзі. Тілі жоғалған ұлттың өзі де жоғалады», «Өз ұлтына басқа жұртты қосамын дегендер әуелі сол жұрттың тілін аздыруға тырысады», – деп айтып кеткен. Қазіргі таңдағы жетпіс жылдық боданнан әлі шыға алмай келе жатқан, өз тілін шайнап сөйлейтін мәңгүрттерді қоспағанда, тілін бұрап «ахи», «ухти» атауларын бауырларымызға телу арқылы тура жолды өзінше нұсқағысы келетін азаматтарымыз көбейіп барады. Қазақтың мұсылманшылығы ат қойып атау берумен күшеймейтіні ақиқат. Дегенмен, әсіресе, жастар жағы  біреудің   қаңсығын таңсық  көріп, үйіріле қалары мәлім. Ұлттың қадір қасиетін бойында сақтап келе жатқан ата-бабаларымыздан мирасқа қалған қасиетті ана тіліміз бен асыл дініміз дейтін болсақ, әлі күнге дейін орыс тілінің құрсауынан шыға алмай келе жатқан тіліміздің хәл-ахуалы айтпасақ та белгілі. Ал екі дүниеде де бақытқа жеткізетін, әрқашан мейірімділікке, адамгершілікке, сүйіспеншілікке үндейтін асыл дініміздің қазіргі жағдайы да ауыз толтырып айтарлықтай мәз емес. Қалай істесек бұл халықтың берекесін алып, бағытынан жаңылдырамыз дейтін бөтен ниеттегі адамдардың (ұйымдардың) кесірінен жаппай белең алып бара жатқан деструктивті діни ағымдарға әлем болып тоқтау салудың жолын іздестіруде. Ұлт берекесін қашырып, азғындыққа апаратын деструктивті діни ағымдарға тоқталмастан бұрын, ең алдымен, «деструктив» ұғымына талдау жасай кетсек, терминдік мағынасы бойынша бұл сөз латын тілінен «destructio», яғни, бүлдіргіштік, залал тигізуге ұмтылыс, нәтижесіздік деген мағыналарды береді [1]. Ғылыми әдебиеттерде «деструктивті культ», «деструктивті секта» ретінде берілетін деструктивті діни ұйымдарды зерттеу, олардың анық және нақты анықтамасын беру маңызды. Батыс зерттеушісі У.Мартин өзінің «Культтер патшалығы» деген танымал еңбегінде деструктивті культке мынадай анықтама береді: «Деструктивті культ - бұл өзінің жақтаушыларына толық бақылау орната алатын әмірлі түрде бір адам немесе шағын адамдар тобымен басқарылатын топ. Деструктивті культтердің негізгі ерекшелігі олар адамның еркін бұзып тастап, оны топқа тәуелді етіп қою үшін алдауға және сананы бақылау әдістерін қолдануында» [2].

Бүгінге дейінгі тарихи кезеңдерді алып қарасақ, деструктивті діни ағымдар сол кезеңдегі қоғамдық ортаны ыдыратушы негізгі факторлардың бірі ретінде айқындалып келген. Кез-келген мемлекеттің негізгі тірегі сол елдегі өмір сүріп отырған халық дейтін болсақ, сол елдің ең осал тұсы да халық болмақ. Ниеті бөтен болған ұйымдар сол осал тұсты пайдалана отырып, халықтың арасына іріткі салу арқылы сол елдің берекетін алуды әдетке айналдырған. Қазіргі жаһандану кезеңіне орай ғаламтор және әлеуметтік желілерді белсенді пайдаланып, дүниенің әр жерінде тұрақтылықтың бұзылуына әрекеттенген мұндай топтар дін атын жамылып, өздерінің (шариғаттың үкіміне негізделген қолдан жасалған ережелерімен) "шариғат заңдарымен" қарапайым халықты, әсіресе, жас жеткіншектерді қармақтарына түсіріп, өздерінің қитұрқы мақсаттарын жүзеге асыруда. Кез-келген бостыққа жақсылық не жамандықтың келіп орнайтыны анық. Міне, осыны ескере отырып жас ұрпақ санасындағы бостықты біз әуелі өзімізге тән рухани құндылықтарымызбен қатар, Хақ жолына табыстыратын шариғи ілімді бала кезінен дәріптеу арқылы санасына сіңіріп өсіруіміз қажет. Осылайша, біз теріс пиғылды жат ағымдар мен олардың зиянынан халқымызды сақтап қалмақпыз.

 

Бабай Сыдық

Таугүл-3 мешітінің ұстазы

 

 

Пайдаланылған әдебиеттер:


  1. Адамчик В.В. Новый словарь инистранных слов. – Мн.: Современный литератор, 2006. – 303б.
  2. Мартин У. Царство культов. - М., 1992. /http://www.reformed.org.Ua/2/409/Martin/.

 

ДЕРЕККӨЗІ Azan.kz

Ислам ақпараттық-ағарту порталы 

Предыдущий Следующий
ГИВ ОЙНАТУҒА БОЛА МА? «АДАМНЫҢ АДАМШЫЛЫҒЫ ҰСТАЗДАН»

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

Ағымдар мен секталар ӨЗДЕРІН ТУРА ЖОЛДАМЫЗ ДЕЙТІНДЕРДІҢ ҚАТЕЛІКТЕРІ
Алланың елшісі (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) бір сызық сызып: «Мынау – Алланың жолы», - деді. Содан кейін сол сызықтың оң жағынан және сол жағынан бірнеше сызық сызып: «Ал мынау – жолдар, әр жолдың басында шайтан тұрып сол жолға шақырады» деп: «Ақиқатында, осы – Менің тура жолым. Ендеше ...
Ағымдар мен секталар ДІНИ ЖАТ АҒЫМДАРДЫҢ ҚОҒАМҒА АЛЫП КЕЛЕТІН ЗИЯНЫ ҚАНДАЙ?
Қазақ халқы дінді ұстануда байыпты болуымен ерекшеленген халық. Біздің ұстанымымызда дін мен салт-сана өзара үйлесім тауып сабақтасқан. Тарих беттерін парақтап қарайтын болсақ, қазақ жерінде діни негіздегі қақтығыстардың болмағанын көреміз. Біз діни құндылықтар туралы білмейінше халықтың мәдениет т...
Ағымдар мен секталар Құран мен сүннетті түсінудегі буквализм
Исламның алғашқы ғасырында өмір сүрген ізгілер (сәләф әс-салих) мен көпшілік обьективті ойлай алатын ғалымдар Құран мәтініне түсіндірме берудің рұксат екендігін айтқан және ақидаға (сенім) қатысты мәселелерде осы әдіске жиі жүгінген. Олар Құрандағы кейбір аяттарда буквалды (сөзбе-сөз) айтылған мағын...
Ағымдар мен секталар Араб елдерінің деструктивті ағымдары: Дін және саясат​
Қазіргі таңда деструктивті ағымдардың саясиланып, жекелеген елдердегі саяси үдерістерге белсене араласа бастауы дінтану саласының өзекті мәселесіне айналып отыр. Ол әсіресе «араб көктемі» атауымен болып өткен революциялар толқынынан кейін барынша зерттеушілер тарапынан қызығушылық тудырды. Дәл осы о...
Ағымдар мен секталар Жат ағым да вирус секілді
– Ассалаумағалейкүм, Ибрагим қажы. Сұхбатымызды «Бабаларымыздың діни ұстанымы қандай бағытта болды?» деген сұрақтан бастасақ. Себебі, әлеуметтік желіде «бабаларымыз Ислам дінінде болмаған» деген сыңайлы түрлі жазбалар таралып жүр... – Бабаларымыз тәуелсіздік жылдарынан бұрын да Ислам дінін ұстанып, ...
Ағымдар мен секталар Мұхан ИСАХАН: Тәңір – ханифтік сенім, ал «тәңіршілдік» – саяси жоба!
– Мұхан аға, соңғы жылдары исламды мансұқтап, тәңіршілдікті төл сеніміміз деп ұрандатушылар бой көрсетсе, ал оларды әсіре исламшылдар күпірлікке шығарып, әлеуметтік желіде діни талас-тартыстар жиі-жиі қылаң беруде. Бұған қатысты не айтасыз?...
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
20 Джумада-авваль 1446
Миләди
22 қараша 2024
Намаз уақыттары
қазір

Құптан 17:46

Бамдатқа дейін 00:28

Признаки любви к Пророку ﷺ

<script>alert(a)</script>

X
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi