ДӘСТҮРІМІЗДІҢ ҰЛЫ ТҰЛҒАСЫ - ӘБУ ХАНИФА
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Құптан 17:46
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Алматы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Аср Ақшам Құптан
05:55 07:19 11:54 14:41 16:23 17:46
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
20 Джумада-сани 1446
Миләди
22 желтоқсан 2024

Мақалалар

ДӘСТҮРІМІЗДІҢ ҰЛЫ ТҰЛҒАСЫ - ӘБУ ХАНИФА

| A | +

Ханафилік құқықтық мектебі исламдық доктриналық мектептердің ең маңыздылардың бірі екендігі баршаға мәлім. Бұл, ең алдымен, ханафилік бағытта ұстанушылар санының орта ғасырлар мен қазіргі кезеңдегі басқа да құқықтық мазхабтардың ұстанушылары санынан бірнеше есе көп болуымен түсіндіруге болады.

Оның сыры Таяу Шығыстың интеллектуалды ортасында еркін ойлайтын мектеп ретінде пайда болып дамығанында. Бұл мазхаб либералды болып есептелді және кейбір зерттеушілердің айтуы бойынша              VII ғасырда Араб түбегінде үстемдік еткен қатаң догмаларға қарсы тұрды. Сондықтан да ханафилік бағыттың консервативті Медина қаласының саяси элитасының күн тәртібіне айналған еркін ойлайтын Бағдатта алғашқы ұстанушылары пайда болуы кездейсоқ емес.

Ханафи мазхабын 699 жылы Куфа қаласында дүниеге келген Әбу Ханифа ән-Нуғман ибн Сабит негізін қалады. Дәл осы Куфа, Басра, Масул және халифаттың басқа да көптеген қалалары тек ғылым мен техниканың орталығы болып қана қоймай, сонымен қатар Аббасилердің кезеңінен бастап рухани өмірдің, теологияның, философияның, ғылымның нағыз ошағына айналды. Қасиетті Құран кітабы мен пайғамбар хадистерінің теологиялық аспектілеріне сүйене отырып, Әбу Ханифа өткір ойымен, қисынды ой-өрісімен, сондай-ақ ілім-білімге қатысты тиімді де әділ шешімдер қабылдауымен де ерекшеленді. Бұл шешімдер бүгінгі күнге дейін адамзат үшін жалпылай танылған діни және рухани адамгершілік нормалары болып табылады. Бұның айқын дәлелі, Имам Ағзам дамытқан және көптеген исламдық және зайырлы мемлекеттер қолдаған фиқх ілімі үшінші мыңжылдықта да өз маңызын жойған жоқ.

Тарихи деректерден қазіргі Орталық Азия территориясының негізгі бөлігі бір кездері Мәуеренахр және Қорасан деп аталғаны белгілі. Мәуеренахр мен Қорасанда Ханафи ілімінің таралуына ең алдымен аймақтағы саяси жағдай ықпал етті. Тарихқа үңілетін болсақ, VIII ғасырдың басында Мәуеренахр мен Қорасанда басқа аймақтармен салыстырғанда ислам дінін қабылдағандар саны арта түскен. Ханафи ілімі Мәуеренахрда тарай бастады және Қорасанның басқа қалаларында қарқынды дамуын жалғастырды. Әбу Ханифа шәкірттерінің талпыны мен табандылығының арқасында Бұхара мен Самарқанд қалалары Ханафи ілімінің орталықтарына айналды. Әбу Ханифаның шәкірттері Ханафи ілімінің Мәуеренахр аймақтарында таралуына орасан зор үлес қосты. Әсіресе Самарқандта Әбу Ханифа көптеген шәкірттері тәрбиеленді. Олардың кейбіреулері қаланың қазылық қызметін атқарды. Олар жұмыстан бос уақыттарында ғылыммен де айналысты. Шәкірттерінің кейбіреулері болса толығымен ғылымға берілді. Бұның нәтижесінде Самарқандта Саманидтердің мемлекеті құрылып гүлденген тұста барлық қадилер ханафи ғұламаларынан болды. Ханафи ғұламалары қази қызметтерін атқарған сол заманда да ғылымға көңіл бөлуді жалғастырып, Әбу Ханифа ілімінің аймаққа таралуына зор үлес қоса алды. Ал мемлекеттік қызметте болмаған шәкірттер Ханафи ілімін орнықтыруға бар күш-жігерін салды. Матуриди сенімін ұстанушы Әбул Муин ән-Насафи, ертеректе «усул» және «фуруғ» саласында муғтазила бағытын ұстанған Мәрв, Бәлх, Мәуеренахр және Қорасандағы ханафи мазхабының өкілдері уақыт өте келе өз көзқарастарынан бас тартқаны және фикх бағытында Әбу Ханифаның жолын ұстанғандықтары туралы мәліметтерді келтіреді.

Әбу Ханифа сопылықтың аскетизмі кезеңінде өмір сүрді. Ол дәулетті, ауқатты адам болғанымен өз еркімен аскеттік өмірді ұстанатын, дүниенің арқасынан кетпей қарапайым өмір сүрген. Құран мен Сүннетке негізделген діни түсінікті ұстанған Әбу Ханифаның өзі захири және батыни ілімдерді біріктіре алды. Ғибадат, мужахада, жомарттық мәселелерінде жоғары нәтижелерге қол жеткізді. Зүһд кезеңінің негізгі ерекшеліктері оның өз өмірінде көрініс тапты. Кейбір сопылық деректерде ол туралы айтылмаса да, зүһд, уәра және ақыретті таңдау мәселесінде жоғары мақамға ие және әулие болған тұлғалардың бірі.

Бұл мазхабтың басты ерекшелігі – оның жергілікті дәстүрлерге төзімділігі болып табылады. Ханафи мазхабы еліміздің жергілікті халықтарының әдет-ғұрыптарын ескереді, өйткені олардың ұлттық дәстүрлері Исламға қайшы болмағанын айтады. Олар Құран, сүннет, ижма, қияс және т.б. шариғаттың қайнар көздері болғанын айтқан. Осылайша, Ханафилік бағытта қайнар көз ретінде «урф», яғни халықтың «әдет-ғұрпы» деген ұғым бар. Жалпы алғанда, Ханафилік – Исламдағы ең жұмсақ концепциясы бар мазхаб. Ханафилік мазхабта сонымен қатар аналогия принципі де маңызды. Ол ғылыми көзқарасқа тән рационалды ақыл-ой құралы ретінде қолданылады. Сондай-ақ жазаны барынша жеңілдету тенденциясы тек Ханафилікте ғана байқалады.

Әбу Ханифа бақилық болғаннан кейін көптеген ғұламалар имам Әбу Ханифаның қабірін зиярат етті. Имам Шафиғи, зүһд қозғалысының шыңына жеткен Абдулла б. әл-Мүбарак, сол кезеңдегі Бағдаттың қазысы Хасан б. Умара олардың үшеуі ғана. Риуаяттар бойынша, Имам Шафиғи Бағдатта болған кезде Әбу Ханифаның қабірін зиярат етпей кетпейтін. Бірде таң намазын оқығанында құныт дұғасын айтпайды, сонда намаз оқып болғаннан соң шәкірттері ұстазының не үшін оқымағанын сұрағанда, бұл топырақта Әбу Ханифа жерленген, оған деген құрметі үшін оқымағанын айтады. Кейбір әдебиеттерде Имам Шафиғидің басына бір қиыншылық түскенде Әбу Ханифаның қабірін зиярат етіп, Алла разылығы үшін екі рәкат нәпіл намаз оқып, Әбу Ханифаны дәнекер етіп, ниетінің жүзеге асуын Жаратушыдан сұрайтындығы жазылған.

 

Есболғанов Бекжан

"Қайрат" мешітінің наиб имамы

 

ДЕРЕККӨЗІ Azan.kz

Ислам ақпараттық-ағарту порталы 

Предыдущий Следующий
ЖИҺАДТЫҢ ШЫНАЙЫ МӘНІ ЖАСТАР АРАСЫНДАҒЫ "УАХХАБИЛІК" ДҮНИЕТАНЫМ

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

Ғұламалардың өмірбаяны ҚАЗАҚСТАН ҚОҒАМЫНДАҒЫ ӘБУ ХАНИФАНЫҢ РӨЛІ
Қазақстан Республикасының Тұңғыш Президенті Н.Ә.Назарбаев көптеген стратегиялық құжаттарда және әртүрлі деңгейдегі форумдарда сөйлеген сөздерінде ханафи мазхабының мәнін қазақстандық қоғамның бірігуі мен дінаралық бірлігіне ықпал ететін либералды, ашық исламдық диалог стратегиясы ретінде анықтайды....
Ғұламалардың өмірбаяны ДӘСТҮРЛІ ИСЛАМНЫҢ ЖАРҚЫН ӨКІЛІ ИМАМ МАТУРИДИ
Толық есімі – Әбу Мансұр Мұхаммед б. Мұхаммед б. Махмуд әл-Матуриди әс-Самарқанди әл-Ханафи ретінде айтылуымен бірге «Әламул-худа», «Имамул-худа», «имамул мутакаллимин», «Мусаххиху ақаидил муслимин», «Райсу Ахлис сунна» секілді түрлі аттармен де аталуда. Матуриди бүгінгі Өзбекстанның Самарқанд қалас...
Ғұламалардың өмірбаяны Жырақта ғұмыр кешкен Насрулла ат-Тарази
Еліміз 1991 жылы ұзақ жылдарға созылған бодандық езгіден соң үстемдік құрған алпауыт қызыл империя ыдырап, қандас-бауырлары егемендік алғанда жүрегі жарыла шаттанған, шабыттанған Каирде тұратын 69 жастағы зиялы, профессор Насрулла ат-Тарази еді. Ол шынайы, риясыз сезімін, жан-тәніндегі тебіреністі п...
Ғұламалардың өмірбаяны Бұрһан ад-Дин Ахмад әл-Фараби
ҰҒА академигі, профессор Әбсаттар Дербісәлінің ұзақ жылдан бергі зерттеуі нәтижесінде қазақ жеріндегі тарихи қала Отырардан (Фараб) шыққан отыздан астам оқымыстының аты-жөні айқындалған. Демек аталған ғалымдар жайында мағлұматтарды барынша жинастыру, түгендеу, зерттеу жүргізу, ата жұртында таныту жұ...
Ақида Имам Матуриди жайлы не білеміз?
Бүгінде әлем мұсылмандарының 90 пайызын сунниттер, қалған 10 пайызын шииттер құрайды. Статистикалық есепке сүйенсек, сол тоқсан пайыз сунниттің 87,2 пайызын Матуриди мен Әшғари мектебін ұстанатын «Әһли сүннет уәл-жамағат» жамағаты құрайды екен. Ал қалған 12,8 пайызы исламның ішіндегі түрлі ағымдарға...
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
20 Джумада-сани 1446
Миләди
22 желтоқсан 2024
Намаз уақыттары
қазір

Құптан 17:46

Задайте вопрос устазам

Ва алейкум ассалам. Ваше омовение и намаз действительны, так как нить установлена в лечебных и в

Администратор Azankz
17 жел. 2024

Признаки любви к Пророку ﷺ

<script>alert(a)</script>

X
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi