ДӘСТҮРДІҢ ОЗЫҒЫ МЕН ТОЗЫҒЫ
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Құптан 17:52
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Алматы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Аср Ақшам Құптан
05:21 06:40 11:40 14:51 16:33 17:52
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
11 Джумада-авваль 1446
Миләди
13 қараша 2024

Мақалалар

ДӘСТҮРДІҢ ОЗЫҒЫ МЕН ТОЗЫҒЫ

| A | +

Жаратушымыз күллі адамзатқа Өзінің тура жолын көрсету үшін Ислам дінін тарту етті. Өзінің Кәләм Шәрифінде және Елшілерінің нұсқаған тура бағыт-бағдарында біздерге әр кез дұрыс діни сенімде болуды және Өзіне еш серік қоспауды бұйырды.

Әңгімемізге арқау болып отырған бүгінгі тақырыпта дәстүріміздің озық жерлері мен тозық бағыттарында сөз етпекпіз.

Әуелі қозғаған тақырыбымыз жайында бір сәт Құранға зер салып көретін болсақ, Алла Тағала Құран Кәрімнің Хужурат сүресінің 13-аятында былай дейді:

"Әй, адам баласы! Шүбәсіз, сендерді бір ер, бір әйелден (Адам ата мен Хауадан) жараттық. Сондай-ақ бір-біріңді тануларың үшін сендерді ұлттар, рулар қылдық. Шынында, Алланың қасында ең ардақтыларың - тақуаларың. Шәксіз Алла толық білуші, әр нәрседен хабар алушы", - дейді.

Аяттан байқағанымыздай, адамдарды түрлі ұлттармен ұлыстардан, рулардан және сондай-ақ олардың салт-дәстүрлерін де жаратқандығынан үлкен хикметтерді байқауымызға болады екен.

Қай ұлт немесе қай халықты алсақ та өзінің ұстанған дәстүрлері болары сөзсіз.

Еліміз тәуелсіздік алғаннан кейін, салтымыз бен ғұрпымыз да қайта жандана бастағанына қараша халық куә. Дініміз бен салтымызға берік болу да ұлттық міндеттеріміздің бірі болып саналады. Жоғалған дәстүрімізді қайта қалыптастыру жолында кейде сол ұмыт болған дәстүрлерімізді қайта жандандырамыз деп, кейде дінімізге қайшы болатын кейбір дұрыс емес ғұрыптар мен түрлі ырым-сырымдардың да ел арасында орын алып жататындығын байқап қаламыз.

Солардың ішінде мысалы, дәстүрімізде болған деп "сәуегейшілдік", "бал ашу", "отқа тамызу", "сейсенбі күнгі жаназа намазын түстен кейін шығару", тіпті дәстүр деп санамасақ та "мысықтың алдымыздан кесіп өтуін тағдырға санау", "бір затқа қызыл шүперек байлап қою", "зират басына ақ мата байлап қою" деген сияқты наным-сенімге қатысы жоқ амалдарды айтуға болады.

Біздер мұны білуіміз керек, мысалы, "отқа тамызу" - мәжусилерден (отқа табынушылар), ырым-сырымдар мүшріктер (көп құдайшылдар) дәуірлерінен қалып кеткен жаңсақ пікірлер болып саналады.

Пенде әрбір орындалып жатқан амалдың нені үгіттеп, нендей бағыттарға үндеп жатқанын зерделеп, оның мағынасы мен астарлы мәніне терең үңілуі керек екен.

Алысқа бармай-ақ, дін қызметкері болғандықтан, ел ішінде күнделікті өзіміздің куә болып, көріп жүрген кейбір амалдарды айта кетуімізге болады. Мысалы, Құран оқылып жатқан кезде дастархан үстінде пышақ болмау керек, Мәйіттің басынан нан айналдырып алып қалу, тиын шашу, жаназада мәйіттің иесі қарызын өз мойнына алған соң ол кісінің жалғыз өзін саптың ең соңына жамағаттан бөлек тұрғызып қою, сондай-ақ қабірде мәйіт жерлеп жатқан кезде күректі қолдан-қолға бермеу сияқты амалдарды кейбір адамдар дұрыс ғұрыптар санатына қосып жүргендерін байқауымызға болады. Діни тұрғыдан барынша түсіндіруге қанша тырыссақ та кейбірі түсініп, кейбірі дәстүрімізге жаба салады.

Салт пен ырым екеуі екі ұғым. Екеуінің арасында аспан мен жердей айырмашылық бар.

Көрімдік беру, сүйінші сұрау, күйеуге төс табақ тарту, сәлем салу сынды терең мағыналы дәстүрлеріміздің қашанда мағыналары керемет. Дәстүріміздің тағы бір пайдалы да әсерлі жерлері сүннет пен мұстахаб амалдарымызды одан да нығайтып, қуаттап шегелей түсетіндігінде екен. Мысалы, келіннің ата-енеге сәлем салуы сый-құрметтің діни тұрғыдан да үлкен қошемет болып жатқандығын меңзейді. Демек, алдыңғы буын бабаларымыз өз дәстүр мен ғұрыптарын дінмен сабақтастырып отырғандығын аңғаруымызға болады. Дәстүрді теріске шығару - адасушылықтың белгісі болып табылады. Кімдер теріске шығады? Бұл әрекеттерге Ислам дінінің ішінен кейінгі шыққан адасушы ағымдарымызды айта кетуімізге болады. Олардың пайымдауынша, әрбір дәстүрдің негізі жоқ, әрі дінге енгізілген жаңалықтар (бидғат) болып табылады дейді.

Біз тақырыбымызда тек тозығы жеткен дәстүрлерден аулақ болуды ғана тілге тиек етудеміз. Кейінгі жас буындарға ара-жігін көрсетіп беруді діни уәзипамыз деп білудеміз.

Дәстүрге сай емес (тозығы) кейбір істеріміз жинақталып, үлкен күнәлар болуы мүмкін жайында да біраз ойланғанымыз жөн болады. Бұл дегеніміз - дәстүрді немесе Ислам дінінің түпкі мақсатын түсінбегендіктің белгісі.

Дініміз дәстүрге сай болмаған, еш мағына бермейтін, тозығы жеткен дұрыс емес дәстүрлер мен түрлі ырым-сырымдардан қайтарады.

Пайғамбарымыз (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) бұл жайында:

"Кімде-кім дінімізге бізде жоқ нәрселерді кіргізсе, ол қайтарылады, қабыл етілмейді", - дейді.(Муттаффақун ғалайһи).

Бұл жерде нені аңғаруға болады? Кейбір дұрыс емес істер жұртымызда дәстүр болып қалыптасып кеткен. Бұларды дәстүрдің тозығы деп те атауға болады. Тіпті кейбірі сонау шаманизмнен де қалып кеткен десек те болады. Ал бұл дегеніміз бидғати істер. Бидғати істер күнәға жатады. Неге десеңіз, осы амалдар арқылы біздер Жаратушыға деген сенімдерімізді жоғалтуымыз мүмкін, немесе серік қосуларымыз да әбден мүмкін болып саналады. Мұның бәрі ілімсіздіктен туындайды. Ал ілімсіздік ақыры адамдарды адасушылыққа апарары сөзсіз.

Ғұламалар:

"Егер адам мың кітапты оқыса да, барлық ілімді толықтай меңгерсе де, өз ғасырының данасы болған болса да, егер ол бидғат (дінге жаңалық енгізу) жолымен жүрген болса, оның мехнаты бекер",- дейді.

 

Жаратушымыз баршамызды Өзінің тура жолынан айырмасын!

 

Мұсаев Данияр

Қайрат мешіті

 

ДЕРЕККӨЗІ Azan.kz

Ислам ақпараттық-ағарту порталы 

Предыдущий Следующий
ШЕТ ЕЛДЕ ДІНИ БІЛІМ АЛУ ДЕСТРУКТИВТІ ДІНИ АҒЫМНЫҢ МАҚСАТЫ - КҮЙРЕТУ

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

Дін мен дәстүр МӘҺІР НЕМЕСЕ ҚАЛЫҢДЫҚ СЫЙЫ
Достар, назарларыңызға Мүфтият қабылдаған пәтуаның ықшамдалған нұсқасын ұсынып отырмын. Мәһірдің мәнін ұққан жастар ортақ байламға келеді деген үміттемін...
Дін мен дәстүр ӘДЕТ - ҒҰРЫП
Салт-дәстүр – әр ұлттың, халықтың діні мен сеніміне, тұрмыс-тіршілігіне, ұлттық құрылым ерекшелігіне сәйкес ғасырлар бойы жинақталып, өмірдің өзі туғызған ғұрыптардың жиынтығы; қауым мен қоғамда қалыптасқан мінез-құлықтың үлгілері....
Дін мен дәстүр АСАР - АТАДАН ҚАЛҒАН АСЫЛ САЛТ
Діні мен дәстүрін сабақтастырып, әлмисақтан бері мұсылман болған қазақ халқы да өзара жәрдемдесіп, жақсылық жасауда иық тіресіп бірлесе көптеген шараларды атқарған. Олардың бастыларының бірі – асар болып табылады....
Дін мен дәстүр НАУРЫЗ - ҰЛТТЫҚ МЕРЕКЕ
Әз-Наурыз мейрамы құтты болсын! Алла тағала қазақ еліне, жеріне ырыс-несібесін жаудырсын, ақ мол болсын!
Дін мен дәстүр ҚАЗАҚИ ТӘРБИЕНІҢ НЕГІЗДЕРІ
Тал бесіктен жер бесікке дейінгі өмір шеңберіндегі әр кезеңінің сан түрлі тәртіптері мен үйлесімді үрдістерден тұратын танымдық мектеп. Әр ұлттың тәрбесі мен дәстүрі сол елдің діни наным-сенімі негізінде қалыптасатын табиғи көрініс....
Дін мен дәстүр БАРШАҢЫЗҒА МЫҢ АЛҒЫС!
Наурызбай қажы ТАҒАНҰЛЫ, Қазақстан мұсылмандары діни басқармасының төрағасы, Бас мүфти
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
11 Джумада-авваль 1446
Миләди
13 қараша 2024
Намаз уақыттары
қазір

Құптан 17:52

Бамдатқа дейін 04:28

Признаки любви к Пророку ﷺ

<script>alert(a)</script>

X
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi