Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) қабірінде тірі ме?
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Аср 14:41
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Алматы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Аср Ақшам Құптан
05:34 06:55 11:42 14:41 16:23 17:44
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
23 Джумада-авваль 1446
Миләди
25 қараша 2024

Мақалалар

Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) қабірінде тірі ме?

| A | +

Сұрақ: Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) қабірінде тірі ме?

 

Жауап: Әуелі осы «өлі» және «тірі» деген сөздердің  басын ашып алайық. Егер оның ара жігін айырып алсақ, көптеген түсінбеушіліктерден құтыламыз. Ендеше Пайғамбарымыздың (с.ғ.с.) қабірінде тірі дегеннің мақсаты ол бұл дүниеден өткен жоқ әрі Алла оның жанын алмады деген болса, онда бұл пікірдің дұрыс емес екенін Құранның өзі жоққа шығарады. Алла Тағала Құранда былай дейді:

 

وَمَا جَعَلۡنَا لِبَشَرٖ مِّن قَبۡلِكَ ٱلۡخُلۡدَۖ أَفَإِيْن مِّتَّ فَهُمُ ٱلۡخَٰلِدُونَ ٣٤  

 

«(Мұхаммед (с.ғ.с.) сенен бұрын да адам баласына мәңгілік (өмір) бермедік. Ал егер сен өлсең сонда олар мәңгі қала ма?»[1].

 

إِنَّكَ مَيِّتٞ وَإِنَّهُم مَّيِّتُونَ ٣٠

 

«(Мұхаммед (с.ғ.с.) шынында сен де өлесің. Олар да өледі»[2].

 

Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) бұл жалған дүниеден өтті. Бірақ Алланың рахметіне кеткенімен бізбен байланысы үзілген жоқ. Ол жөнінде Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) былай дейді: «Менің өмірім сендер үшін игілік болып табылады. Сендер менімен, мен сендермен әңгімелесемін. Бірақ, менің өлімім де – сендер үшін игілік. Өйткені сендердің істеген істерің маған көрсетіліп тұрады. Егер амалдарың жақсы болса, мен Аллаға мақтау-мадақ айтамын. Ал, амалдарың жаман болса, сендердің аттарыңнан Алладан кешірім сұраймын»[3].

 

Тағы бір хадисте Пайғамбарымыз (с.ғ.с.): «Кімде-кім маған сәлем жолдаса, оның сәлеміне жауап беруім үшін Алла Тағала менің рухымды қайта қайтарады»[4], - дейді. Бұл хадис Расулалланың  (с.ғ.с.) жаны мен тәні үнемі байланыста болатынына айғақ. Өйткені мұсылмандар Пайғамбарымызға (с.ғ.с.) сәлемін жолдауды бір сәтке болса да тоқтатпайды.

 

Сондай-ақ, пайғамбарлардың  қабірлерінде Раббыларына құлшылық етіп жатқаны жөнінде риуаяттар келген. Әнастан (р.а.) жеткен хабарда Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) былай дейді: «Көкке көтерілген күні қызыл төбенің алдынан өтіп бара жатып Мұсаны қабірінде намаз оқып тұрғанын көрдім»[5]. Тағы бір хадисте: «Пайғамбарлар тірі, олар қабірлерінде намаз оқып жатыр»[6], - делінген. Аталмыш хадистен пайғамбарлардың қабірлерінде рухымен де, денесімен де тірі болатынын аңғарамыз. Оны «қабірлерінде» деп нақты хадистің мәтінінде көрсетті. Егер олардың тіршілігі рухтарымен ғана шектелгенде  қабірдегі тіршілігін атап өтпес еді. Демек, олар о дүниеге аттанбай жатып қандай тіршілік ие болған болса қабірлерінде де сондай шынайы тірі. Рухтары ғана тірі дегенмен шектелмейді. Оған қоса пайғамбарлардың денелері шірімейді. Ол жөнінде Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) былай дейді: «Расында Алла Тағала пайғамбарлардың денелерін жерге харам етті (олар шірімейді)»[7].

 

Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) да басқа пайғамбарлар тәрізді қабірінде денесімен де рухымен де тірі. Ол қабірінде Раббысына құлшылық етуде әрі үмбетіне Алладан кешірім сұрап, оларға шапағат етуді тілеп, жолдаған сәлемдеріне жауап беру арқылы байланысын үзбеуде.

 

Кімде-кім Пайғамбарымызды (с.ғ.с.) Алла рақметіне кеткеннен кейін қабірінде тірі емес десе онда ол осы туралы келген хадистерді жоққа шығарған болады. Ал кім бұл дүниеден өткен жоқ десе онда ол Құранда аталған нәрсені жалғанға шығарғаны. Дұрысы Ол (с.ғ.с.) бұл жалған дүниеден өтті және ол қабірінде тірі, Раббысына құлшылық етіп жатыр. Сондай-ақ Алладан үмбетіне кешірім және шапағат сұрап, сәлем жолдағандардың сәлемдеріне жауап беруде. Алла толық білуші.

 

[1]«Әнбия» сүресі, 34-аят.

[2] «Зумар» сүресі, 30-аят.

[3] Әл-Бәззар, «Кәшфу әл-астар» 1/379. Дәйләми, «Фирдаус муснады», 2/137. Әбу Бакір әл-Һайсами «Мажмағу әз-Зауайидта» атап өтіп, риуаят еткен кісілері сахих деді. Әл-Хафиз әл-Ирақи «Туруқу әт-тасрибта» келтіріп иснады жақсы деген 3/297. Оған қоса бұны имам ән-Науауи, әл-Құртуби, әл-Қази әл-Ияз Және әл-Хафиз ибн Хажар сынды мухаддис ғалымдар сахих деп баға берген.

[4] Ахмад, 2/527. Әбу Дәуіт, 2/218.  Ибн Хажар «Фатху әл-Бәриде» риуаят етушілері сенімді тұлғалар деп келтірген. 6/488.

[5]Ахмад, 3/148. Мүслім, 4/184. Насайи, 1/419.

[6] Байһақи, «Хаяту әл-Әнбияи фи қубуриһим», 20-б. Әл-Хайсами «Мажмағ» атты кітабында: «Бұны Әбу Яғла, әл-Бәззар риуаят еткен. Әбу Яғланың риуаят еткен кісілері сенімді тұлғалар» деп келтірген. 8/386.

[7]Ахмад, 4/8. Әбу Дәуіт, 1/275. Насайи, 3/91. 

 

fatua.kz

Предыдущий Следующий
Гете: Сонымен біз Исламда қалуға тиіспіз... «Жәннатқа кірген күннің өзінде Сені көре алмай қаламын ба деп қорқамын?!.»

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

Сұрақ-жауап Ғұрыпты шариғи дәлел ретінде қарастыруға болады ма?
Әдет-ғұрып мұсылман заңнамасында кейбір мәселелерді шешуде айғақ ретінде қолданылады әрі шариғат ғалымдары арасында мақұлданған. Ханафи мазһабының кейбір өкілдері шариғат ережесіне сай келген ғұрып нақтылы шарғи дәлел ретінде қарастырылатындығын айтқан. Бұл тұрғыда фиқһ негіздерін зерттеуші ғұламала...
Сұрақ-жауап Құмар және лотерея ойындарының үкімі
Уа, иман келтіргендер! Арақ-шарап (сынды мас қылып, ақылынан адастыратын нәрселер), құмар һәм өзге де ұтыс ойындары, табыну үшін орнатылған пұттар және жебелермен (яки құмалақ, карта сынды басқа да нәрселермен) бал ашу – шайтанға ғана тән лас істер. Ендеше, (екі дүниеде де) мақсат-мұраттарыңа жету ү...
Сұрақ-жауап Таң намазынан кейін қаза болған намаздарды оқуға болады ма?
Таң намазы оқылып болған соң, күн шыққанға дейін нәпіл намаздарды оқу – мәкруһ. Алайда бұл уақытта қаза намаздарды оқуға болады.
Сұрақ-жауап "Нумерологияға" сенуге бола ма?
Тылсым күштерге қызығу – адам баласына тән дүние. Көбінесе бұл арқылы тағдырдағы жазмышты біліп, болашақты үйрену немесе мінез-құлық ерекшелігін анықтау көзделеді. Соның бірі – қазір қоғамда кең таралып жатқан нумерология ілімі. ...
Сұрақ-жауап Исламда жасанды интеллектке қалай қарайды?
Жасанды интеллект – адамның санасы сияқты әртүрлі функцияны басқара алатын күрделі механизм. Мысалы, күнделікті өміріміздің қолайлы болуына қызмет етіп, оның айырылмас бөлігіне айналып бара жатқан компьютер, жүргізушісі жоқ көлік, робот және смартфондар – соның айғағы. Алайда әлемде жасанды интеллек...
Сұрақ-жауап Жолаушы кезде сүннет намаздар оқыла ма?
Ассалаумағалейкум! Сапар кезінде сүннет намаздар окыла ма? Толығырак айтып жіберсеңіз!
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
23 Джумада-авваль 1446
Миләди
25 қараша 2024
Намаз уақыттары
қазір

Аср 14:41

Ақшамға дейін 01:07

Признаки любви к Пророку ﷺ

<script>alert(a)</script>

X
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi