КӨЛІКТІ КӨЛІККЕ АЙЫРБАСТАУДЫҢ (БАРТЕР) ҮКІМІ
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Аср 14:41
Алматы
Алматы Астана Шымкент Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арқалық Арысь Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Аққулы ауданы Байқоңыр Байғанин ауданы Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жаңаөзен Жаңатас Жангелді ауданы Жаркент Жаңақорған кенті Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Қарағанды Қаскелең Келес ауданы Кентау Көкшетау Қонаев Қостанай Қосшы Құлсары Курчатов Қызылорда Көкпекті ауданы Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный с.Мангистау Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сәтпаев Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Тайынша Талғар Талдықорған Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Темиртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түркістан Түлкібас кенті Узынагаш Орал Өскемен Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шамалған ауылы Шу Шал ақын ауданы Шалқар Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Екібастұз Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарғалы Қобда ауданы Қордай Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы
Алматы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Аср Ақшам Құптан
05:34 06:55 11:42 14:41 16:23 17:44
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
23 Джумада-авваль 1446
Миләди
25 қараша 2024

Мақалалар

КӨЛІКТІ КӨЛІККЕ АЙЫРБАСТАУДЫҢ (БАРТЕР) ҮКІМІ

| A | +

Қазіргі таңда көлік сатып алу мен сатудың бірнеше жолы бар. Соның бірі – белгілі бір маркалы көлікті басқа маркалы көлікпен айырбастап, үстінен ақша қосып сату.  

Жалпы алтын мен күмістен басқа бір затты екінші затқа айырбастау келісімшарты бартер саудасы деп аталады[1].

Шариғатта айырбастау (бартер) саудасына, яғни бір затты екінші бір затқа немесе бір жануарды екінші бір жануарға айырбастауға рұқсат етіледі[2]. Бұған Пайғамбарымыздың (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) Жаушан ибн Рабиғтың берген атын сауытқа айырбастағаны дәлел болады[3]

Сондай-ақ ибн Омардың Осман ибн Аффанмен Мәдина қаласының солтүстігіндегі бір жерін сол жерге жақын бір жерге ауыстырғаны (бартер жасағаны) қуаттайды[4].  

Ғалымдар жынысы бір нәрселерді мысалы, бір түйені екі түйеге қолма-қол айырбастауға (бартер жасауға) бірауыздан келіскен. Алайда айырбасталып жатқан нәрсенің бірін кешіктіріп беру тартысты мәселе[5].  

Ханафи мәзһабында жынысы бір нәрселерді айырбастау барысында есесін кешіктіруге, несиеге беруге болмайды[6]. Яғни бір қойды екі қойға бартер жасағанда қолма-қол болуы керек[7]. Самура ибн Жундубтан жеткен риуаятта: «Алла Елшісі (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) жануарды жануарға сату барысында (есесін) кешіктіріп беруге тыйым салды»[8], – делінген.  

Шафиғи мәзһабында рибаның басқа да себептері болмаса, жынысы бірдей нәрселерді несиеге беруге тыйым жоқ[9]. Абдулла ибн Амрдан жеткен хадисте: «Бір түйені екі түйеге айырбастап, оны түйеден зекет берілетін уақытқа дейін алатынмын (яғни, зекеттен түскен екі түйені бір түйенің ақысы ретінде береді)»[10], – дейді.   

Дегенмен Ханафи мәзһабының ғалымдары жынысы бір немесе әртүрлі нәрселерді анықтаудың негізгі себептердің бірі ретінде жасалу жолдарының әрқалай болуын келтіреді. Мысалы, бір фабриканың шығарған көйлегі екінші бір фабриканың шығарған өнімінен сапасы, материалы жағынан бір-біріне сай болмауы мүмкін[11]. Ибн Һумам: «әл-Һәрәуи мен әл-Мәруидің киім цехы мен материалы әрқалай болуына байланысты екеуі екі түрлі жыныс болып саналады»[12], – дейді.   

Осыған орай әр елдің немесе фирманың өнімдерінде айырмашылық болса, онда шығарған киімдерінің немесе көліктерінің жыныстары бірдей болып саналмайды. Сондықтан белгілі бір маркалы көлікті басқа маркалы көлікпен айырбастауға немесе сипаттамасында айырмашылығы бар бір маркалы көліктерді де өзара бартер жасап, үстінен ақша қосып төлеуге де, есесін кешіктіріп беруге де болады.

 

ҮКІМ:

Сипаттамасында айырмашылығы бар бір маркалы немесе басқа маркалы көліктерді өзара үстіне ақша қосып ауыстыруға да, есесін кешіктіріп беруге де рұқсат. Сондай-ақ өзара келісіммен ешқандай үстемесіз де ауыстыруға болады.

 

[1] Али Хайдар, Дурәр әл-Хуккәм шарх мәжәлләт әл-Ахкам 1/113.

[2]  Маусули, әл-Ихтияр, 2/73-74.

[3] Әбу Дәуіт, №15399.

[4] Бұхари, №2116.

[5] Ибн Хажар, Иғлам әл-Әнәм шарх булуғ әл-Марам мин ахадис әл-Ахкам, 29.

[6] Ханафи мәзһабында риба саналу үшін жынысы бір зат және мөлшерленетін нәрсе болу керек. Егер бидайды бидайға сату секілді жынысы мен мөлшері бірдей нәрсе болса, онда артығымен беруге де, несиеге де болмайды. Егер бидайды арпаға сату секілді жынысы бөлек, мөлшерленетін зат болса, онда артығымен сатуға болады, бірақ несиеге беруге болмайды. Ал енді мөлшері болмай, тек жыныстары бірдей болса, онда артығымен қолма-қол сатуға болады. Мысалы, бір қойды екі қойға айырбастап сату. Егер жынысы да, мөлшері де табылмаса, артығымен де, несиеге де сатуға болады. Мысалы, бір алманы екі жұмыртқаға сату (Мухаммад Таки Усмани, Фиқһ әл-Буюғ, 2/663).

[7] Шарху мәғани әл-әсәр, 4/60-62.

[8] Ахмад 5/12. Тирмизи, №1237. Нәсәи, 7/292. Ибн Мәжә, №2270.

[9] Ибн Құддама, әл-Муғни, 4/131-132. Әл-Мәусуғату әл-фиқһия, 73.

[10] Әбу Дәуіт, №3356. 3/652-653. Тирмизи, №1237. Байһақи, 5/287-288.

[11] Мухаммад Таки Усмани, Фиқһ әл-Буюғ, 2/669-670.

[12] Фәтху әл-қадир, 6/156-157.

ДЕРЕККӨЗІ muftyat.kz

ҚМДБ ресми сайты

Предыдущий Следующий
МЕШІТ – МЕЙІРІМДІЛІК МЕКЕНІ ТӘБӘРІК ЖАСАУҒА БОЛА МА?

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

Сұрақ-жауап ТӘБӘРІК ЖАСАУҒА БОЛА МА?
Тәбәрік – береке тілеу деген мағынаны білдіреді. Әр-Рағиб әл-Әсфәһани: былай дейді: «Береке – бір нәрседе иләһи жақсылықтың тұрақталғанын аңғартады». Ибн Манзур: «Береке – өсу, арттыру деген мағынада. Тәбәрік – адамға немесе басқа нәрсеге береке тілеп, дұға ету»[1], – дейді....
Сұрақ-жауап СЮЦАЙ ЖҮЙЕСІНІҢ ШАРИҒИ ҮКІМІ
Сюцай – раджа-йога философиясына негізделген нумерологияның бір түрі. Бұл жүйенің сенімінде адам өміріндегі белгілі сандар (туған күні, неке қиған кезі т.б.) бір планета энергиясымен тығыз байланыста болады. Сандарда адамның мінезі, қабілеті, өмірге келген мақсаты, болашақта орын алатын оқиғалары қа...
Сұрақ-жауап ДІНІМІЗДЕ ХЭЛЛОУИН АТТЫ КҮНДІ МЕРЕКЕЛЕП ТОЙЛАУДЫҢ ҮКІМІ
Сұрақ: Дінімізде хэллоуин атты күнді мерекелеп тойлаудың үкімі қандай?
Сұрақ-жауап ПАЙҒАМБАРЫМЫЗДЫҢ ﷺ ТҮСІМІЗГЕ КІРЕТІНІ РАС ПА?
Әссәламу алейкум! Сіздерден сұрайын дегенім, Мұхаммед пайғамбарымыздың (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) түсімізге кіретіні қаншалықты рас?
Сұрақ-жауап БАЛИҒАТ ЖАСЫ ҚАЛАЙ АНЫҚТАЛАДЫ?
Балиғат (кәмелет) жасына толу – жасөспірімнің белгілі бір жасқа жетіп, қоғам алдында өз ісіне жауап бере алатын, қоғамдық өмірге араласа алатын шағы.
Сұрақ-жауап МҰСЫЛМАН АДАМҒА ӨЗГЕ ДІННІҢ ҚҰЛШЫЛЫҚ РӘСІМДЕРІНЕ ҚАТЫСУҒА БОЛА МА?
Мұсылмандар қай заманда болсын басқа дін өкілдеріне құрметпен қарап, олардың діни рәсімдерін, құлшылықтарын орындауларына ешқандай кедергі жасамаған. Алайда бұл олардың діни рәсімдеріне қатысуға болады, солармен бірге қосылып құлшылықты атқаруға рұқсат етіледі деген мағынаны білдірмейді....
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
23 Джумада-авваль 1446
Миләди
25 қараша 2024
Намаз уақыттары
қазір

Аср 14:41

Ақшамға дейін 01:09

Признаки любви к Пророку ﷺ

<script>alert(a)</script>

X
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024

Обязанности мужчины перед своей семьей

А как же быть женщине, такой как я, которая рано вышла замуж, работала вплоть до родов, собирала каж

Лейла
28 қыр. 2024
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi